سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۰ میلیون دلاری ماهی از چهارمحال و بختیاری

پارسال ۱۰ میلیون دلار ماهی از استان چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۱۰ میلیون دلار ماهی به کشور‌های عراق، امارات، تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان و آذربایجان صادر شد.

او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری اولین تولیدکننده ماهیان سردابی است و سالانه ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌کند، افزود: در این استان ۶ واحد فرآوری با تکنولوژی بالا و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر به طور مستقیم در حال انجام فرآوری و بسته بندی ماهی هستند.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: فرآوری‌های ماهی علاوه بر تأمین نیازمندی استان به سایر مراکز استان‌ها ارسال می‌شود و در سال ۱۳۹۹ بیش از هزار تن ماهی فرآوری شده به خارج از کشور به مقاصد امارات متحده عربی، تاجیکستان، ارمنستان و عراق صادر شد.

او ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری ۲ کارخانه تولید پودر ماهی وجود دارد که با ظرفیت ۴ هزار تن در حال فعالیت هستند و ۲ واحد دیگر نیز در حال احداث است که با تکمیل این طرح‌ها ضایعات ماهیان به حداقل ممکن خواهد رسید.

ابراهیمی گفت: این استان با تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن خوراک انواع ماهیان و سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان یکی از قطب‌های تولید ماهیان فرآوری شده در کشور است و اولین استانی است که زنجیره تولیدش به صورت ۱۰۰ درصد در بخش ماهیان سردابی و شیلاتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل شده است.

او با اشاره به اینکه طرح فرآوری ماهی در استان ۱۰ فقره جواز تأسیس کسب کرده که ۶ فقره آن جواز بهره‌برداری گرفته است افزود: همچنین ۲۴ فقره جواز تأسیس کارخانه‌های تولید خوراک ماهی کسب شده که تا کنون ۱۳ فقره پروانه به بهره‌برداری رسیده است.

ابراهیمی با بیان اینکه میزان تولید خوراک آبزیان در این استان ۱۸۰ تن و واحد‌های در حال احداث ۱۱ واحد است اضافه کرد: کل میزان سرمایه‌گذاری این واحد ۲ هزار میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی آن برای ۴ هزار نفر به صورت مستقیم است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.