سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هجدهمین کاروان پیاده «بهشت تا بهشت» به مشهد رسید

مسئول هیئت یا زینب (س) قم گفت: هجدهمین کاروان پیاده «بهشت تا بهشت» ۱۳ تیرماه با حضور ۱۲۰ زائر به دلیل شرایط کرونایی از قم حرکت کرد و شب عرفه به مشهد مقدس رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی خادم مسئول هیئت یا زینب(س) قم گفت: بعد از رحلت حجت‌الاسلام ابوترابی، قافله حرم تا حرم تعطیل شد اما بسیاری از افراد هنوز علاقه‌مند رفتن به زیارت در مشهد با پای پیاده از قم بودند. به همین دلیل هیئت با زینب(س) از سال ۸۳ کاروان پیاده «بهشت تا بهشت» را راه‌اندازی کرد.

او افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا، این کاروان با حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر راهی مشهد می‌شد اما امسال به دلیل شرایط کرونایی محدودیت‌هایی قائل شدیم و در نهایت با عوامل تنها ۱۲۰ نفر راهی شدند.

مسئول هیئت یا زینب(س) قم با بیان اینکه این کاروان هر سال در ایام زیارت مخصوص امام رضا(ع) به مشهد می‌رسید اما امسال به دلیل فصل امتحانات زمان را جابه‌جا کردیم، ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونایی از تمامی افراد کاروان قبل از سفر تست کرونا گرفتیم و در طول مسیر نیز در هیچ شهری وارد نشدیم؛ زائرانی که سن بالاتری داشتند نیز حتما باید قبل از سفر، واکسن کرونا می‌زدند و بدون تزریق واکسن کرونا، اجازه حضور در کاروان را نداشتند.

 خادم بیان کرد: زائران این کاروان از شهرهای مختلف کشور مانند اهواز، شیراز، کرمان  هستند که همگی به قم می‌آیند و از این شهر سفر را آغاز می‌کنند. ما در مجموع ۱۸ روز به صورت پیاده در راه هستیم تا به شهر مقدس مشهد برسیم؛ امسال ۱۳ تیرماه حرکت کردیم و توفیق شد تا شب عرفه وارد مشهد شویم. بعد از پایان این سفر، زائران خود راهی شهرهای مبدأ خود می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام//ف.ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.