سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کوهبنان:

جهاد بانوان تکریم همسرانشان است

امام جمعه کوهبنان گفت:جهاد بانوان خوش رفتاری با همسرانشان است تکریم شوهران و تربیت فرزندان در حقیقت بهترین نوع جهاد برای آنان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز عید قربان شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام مولای متقیان گفت: در حکمت ۱۳۱ نهج البلاغه سفارش شده که نماز بهترین وسیله تقرب به خدا است نمازی که به عنوان نور چشم و معراج مومن است و اقامه آن وحشت در دل دشمنان می‌اندازد، کار و زندگی انسان را سامان می‌بخشد و باعث وحدت می‌شود.

او افزود: حج جهاد انسان‌های ضعیف معرفی شده در حالی که حج خانه خدا باید با معرفت و بصیرت باشد و عامل وحدت جامعه اسلامی شود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: به هر چیزی زکات تعلق می‌گیرد زکات بدن انسان روزه داری است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: جهاد بانوان خوش رفتاری با همسران است تکریم شوهران و تربیت فرزندان در حقیقت بهترین نوع جهاد برای آنان محسوب می‌شود.

خطیب نماز عید قربان کوهبنان گفت: روز عرفه روز دعا و نیایش بود که امید است دعا‌های این روز مورد قبول حضرت حق قرار گیرد و شر دشمنان را از جهان اسلام کوتاه گرداند.

اوافزود: عید قربان از جمله اعیاد بزرگ است و در آغاز دهه ولایت و امامت قرار داریم که این مهم منتهی به عید غدیر می‌شود.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: یکی از اعمال در روز عید قربان قربانی کردن در راه خدااست که انسان می‌تواند برای خودش و به نیابت از اموات قربانی کند که بهترین وسیله تقرب به درگاه خدا است.

اوخطاب به نمازگزاران افزود: در اطعام بالاترین عید، عید غدیر هم مشارکت داشته باشید چرا که انبیاء و اولیای الهی همواره در این امر پیش قدم بودند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: از راه‌های عزت و عظمت بخشش در راه خداست همواره انبیا، اولیای الهی و بزرگان از بهترین‌ها در راه خدا می‌بخشیدند.

پس از اقامه نماز عید قربان با حضور امام جمعه شهرستان، فرمانده و جانشین ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان، فرماندهان نظامی و بسیجیان به همت یکی از خیران برای دومین سال متوالی به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قربانی انجام شد.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.