سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکل تامین دارو و واکسن در سیستان و بلوچستان نداریم

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان از شیب نزولی میزان مرگ و میر در این استان و حل مشکل تامین دارو و واکسن خبر داد.

حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا و نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دنبال طغیان‌های اپیدمی کرونا در  سیستان و بلوچستان و با توجه به شرایط منطقه مثل وسعت، جمعیت، مرز‌های طولانی و بهداشت، با تعداد گسترده ای از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و افزایش تعداد مرگ و میر مواجه شدیم که با کمک وزارت بهداشت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر که تمام وقتشان را ۲۴ ساعته در اختیار ما قرار دادند، خوشبختانه استان برای تامین نیازهای دارویی در اولویت‌ کشوری قرار گرفت و در حال حاضر تمام نیاز‌های دارویی، تست و واکسن و ... در این استان تامین شده است. 

او ادامه داد: در کنار اصلاح فرآیند‌های بهداشتی و  فعالیت های درمانی، اقدامات دیگر اولویت بندی شد و یکی از اولویت‌ها واکسیناسیون حداکثری در جمعیت هدف است. سن جمعیت هدف در سیستان و بلوچستان برخلاف کشور که افراد ۶۰ سال به بالا واکسینه می‌شوند، ۱۰ سال پایین آمده و این در حالی است که جمعیت ۵۰ ساله های استان سیستان و بلوچستان ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند.

 نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به هدفگذاری پویش واکسیناسیون حداکثری با شعار «پویش واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی» گفت که  برنامه‌ریزی کرده‌ایم که افراد بالای ۵۰ سال در یک دوره ۱۰ تا ۱۴ روزه واکسینه شوند، تا از این طریق بتوانیم ایمنی جمعی را در این استان بالا ببریم و ورودی بیمارستان‌ها و شدت ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را به حداقل ممکن برسانیم.

سوری گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط نسبتا خوبی را پشت سر می‌گذاریم، اما همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌هایی که توان کمک رسانی را دارند، مباحث مربوط به تجهیزات و وسایل مورد نیاز و مصوبات پزشکی را برای جمعیت پراکنده این استان که در مناطق دور دست و محروم هستند، فراهم کنیم؛ همچنین پوشش واکسیناسیون را در این استان به حداکثر برسانیم و در یک دوره ۷ تا ۱۰ روزه شاهد تک رقمی شدن و به سمت صفر رفتن تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در این استان باشیم.

او گفت: در شرایط کنونی سرعت افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر در استان سیستان و بلوچستان با شیب ملایم نزولی شده  و مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است همچنین اوج مرگ و میر که در دو هفته گذشته بود، پشت سر گذاشته ایم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.