این روزها در شرایطی برخی از مردم بار سفر بسته‌اند که ویروس مرگبار دلتاکرونا سراسر کشور را فراگرفته است و دیروز آمار ابتلای کرونا رکورد زد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون شاهد جهش‌های مختلف ویروس کرونا در سطح جهان بوده‌ایم، اما آخرین جهش با نام دلتا فاجعه‌ای در کشور هندوستان ایجاد کرد و در کمترین زمان ممکن در دنیا فراگیر شد.

در کشور ما نیز کمتر از یک ماه پیش بود که زمزمه‌هایی در مورد شناسایی موارد ابتلا به جهش دلتا در برخی از استان‌های جنوبی کشور به گوش می‌رسید و در کمترین زمان ممکن تعداد مبتلایان به این جهش خطرناک، افزایش پیدا کرد و مسئولان با هشدار مسری بودن بیش از پیش این واریانت، خبر از آغاز پیک پنجم ویروس در کشور را دادند. این در شرایطی بود که به گفته اپیدمیولوژیست‌ها هنوز پیک چهارم را کاملا پشت سر نگذاشته بودیم و آمار فوتی‌های روزانه بیشتر از ۱۰۰ نفر بود.

شرایط به گونه‌ای پیشرفت که در زمان کوتاه مسئولان وزارت بهداشت خبر از غلبه جهش دلتا در کشور را دادند آمار شهر‌های قرمز و نارنجی روز به روز در حال افزایش رفت و برای کلانشهر‌ها و استان‌های بزرگی مثل تهران بحران شبه جنگی ایجاد کرد به گونه‌ای که روسای برخی از بیمارستان‌های تهران خبر از برپایی فضای صحرایی در محیط اورژانس‌ها می‌دهند و بیماران در چادر‌هایی در حیاط و اورژانس به صورت سرپایی معاینه می‌شوند.

در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضع قرمز، ۱۶۶ شهر در وضع نارنجی و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر آبی در کشور نداریم.

رکورد ابتلای روزانه به کرونا در ایران شکست

روز گذشته ٢٧ هزار و ۴۴۴ نفر به کرونا مبتلا شدند که این رقم، رکورد شناسایی بیمار در ایران از ابتدای کروناست. پیش از این بیشترین بیمار کرونایی شناسایی‌شده در کشور با ٢۵ هزار و ۵٨٢ هزار نفر در ٢۵ فروردین امسال به ثبت رسیده بود. دیروز تعداد فوتی‌های روزانه هم پس از مدت‌ها به عدد ٢٥٠ نفر رسید؛ آخرین باری که بیش از ٢٥٠ فوتی کرونا در کشور داشتیم، سوم خردادماه بود.

بالاترین میزان بستری و مراجع سرپایی برای اولین بار در تهران

زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در خصوص بستری‌ها و گنجایش بیمارستان‌ها گفت: متاسفانه برای اولین بار دو رکورد تعجب بر انگیز را ثبت کردیم. تعداد مجموع بستری از ۸ هزار نفر گذشت. بالاترین میزان بستری در استان تهران که مربوط به اواسط سال جاری بود حدود ۷ هزار و ۶۰۰ بیمار بود، امروز از عدد ۸ هزار هم عبور کردیم یعنی در حال حاضر بیش از ۸ هزار بیمار بستری کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند.


بیشتر بخوانید:


به گفته زالی، برای اولین بار میزان مراجعین سرپایی از عدد ۲۰ هزار نفر عبور کرد هم در بخش مراجعین سرپایی و هم در بخش بستری دو رکوردی که آغاز کرونا تا کنون ثبت نشده بود متاسفانه در استان تهران ثبت شد و این نشان دهنده سرعت بالای بیماری و سرایت پذیری عمده آن است.

افراد کم سن و سال در معرض خطر ابتلا به جهش دلتا

به گفته محققان، ویروس دلتا شبیه جهش‌های قبلی نیست و با علامت‌های بسیار ساده‌ای مانند علائم سرماخوردگی ظهور پیدا می‌کند در یک مدت زمان بسیار کوتاه فرد را درگیر می‌کند و به ریه و وضعیت اکسیژن آسیب جدی وارد می‌کند.همچنین این ویروس رنج سنی مشخصی ندارد و گروه‌های سنی پایین و جوانان و حتی کودکان را درگیر می‌کند.

به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا، در حال حاضر وضعیت ابتلای کودکان نگران کننده شده است و مراکز بیمارستانی که اطفال را پذیرش می‌کنند از افزایش تعداد بیمارانشان خبر می‌دهند. باید در این شرایط مراقبت از کودکان افزایش پیدا کند، زیرا متاسفانه شاهد ابتلای کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال در بیمارستان‌ها هستیم.

مسئولان وزارت بهداشت از وخامت وضعیت فعلی کشور خبر می‌دهند و می‌توان گفت اکثر استان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

ویروس مرگبار دلتا

آماده‌باش تمام ظرفیت بیمارستان‌ها برای کرونا/ مرخصی کادر درمان تا ٢ هفته لغو شد

دو روز پیش قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های کشور، با توجه به شیوع گسترده کرونای دلتا در کشور اعلام شرایط اضطراری کرد. بر این اساس باید مرخصی کادر درمان تا ٢ هفته لغو شود و ظرفیت بیمارستان‌ها به طور کامل به کووید ١٩ اختصاص پیدا کند.

نامه

یونسیان متخصص اپیدمیولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نکته مهمی که در مورد ویژگی موج پنجم وجود دارد این است که ما با سرعت بالایی از نظر تعداد ابتلای جدید مواجه هستیم و در حال حاضر هنوز به قله این موج نرسیده‌ایم و نمی‌توانیم روند نزولی و کاهش شدت موج را پیش بینی کنیم.

او افزود: با توجه به اینکه سویه غالب در کشور سویه دلتا است و این سویه سرایت پذیری بسیار بیشتری نسبت به واریانت های قبلی دارد، یک نگرانی وجود دارد و آن هم این است که هرچه سرایت پذیری بیشتر باشد یا باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد و یا باید منتظر ابتلاء و مرگ بیشتری باشیم .

یونسیان بیان کرد: از آنجایی که ایران مثل کشورهای دیگر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و تخت آی سی یو و اکسیژن و سایر ملزومات مورد نیاز را به صورت محدود در دسترس دارد ،وقتی پیک بیماری، از ظرفیتی بگذرد مرگ‌ها به شکل تصاعدی افزایش پیدا خواهند کرد. به دلیل شدت و سرعت سرایت این ویروس و همچنین کاهش درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط هموطنان، مدام در حال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر در سطح کشور هستیم به ویژه استانهایی مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان که بیشتر از همه جا درگیر موج پنجم و واریانت دلتا هستند.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مساوی با افزایش تعداد مبتلایان

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش حدود ۲۵ درصدی مواجه بوده است. در این هفته با افزایش حدود ۳۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۱۸.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده ناشی از کرونا بودیم.

او افزود: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور در حال حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده است. با توجه به سیر صعودی مبتلایان و افزایش بی سابقه مراجعان سرپایی، وضعیت بیمارستان‌های کشور بسیار بحرانی شده است و با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجهیم و روسای بیمارستان از خستگی و بیماری و تحلیل رفتن انرژی و توان کادر درمان خبر می‌دهند.

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با توجه به شیوع گسترده کرونای دلتا در کشور اعلام شرایط اضطراری کرد و بر این اساس باید مرخصی کادر درمان تا ٢ هفته لغو شود و ظرفیت بیمارستان‌ها به طور کامل به کووید ١٩ اختصاص پیدا کند.

کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی = افزایش تعداد مبتلایان

یادگاری متخصص عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  جهش دلتا ۶۰ درصد بیشتر از سایر جهش است به افزایش بی رویه آمارمبتلایان منجر شده است. همچنین در این سویه به دلیل قدرت سرایت بالا ما شاهد ابتلاهای خانوادگی هستیم وقتی شخصی مبتلا به کرونا دلتا می شود قطعاً تا ۹۰ درصد اعضای خانواده خود را مبتلا خواهد کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر شاهد ابتلای خانوادگی و فامیلی در سطح کشور هستیم که این موارد اطلاعات نتیجه رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به ویژه دستورالعمل اجتناب از تجمع در فضاهای بسته است. از دیگر دلایلی که این جهش را از سایر واریانت ها متمایز می کند، میزان ابتلا در جوانان است ما در این سوش هندی علاوه بر ابتلای افراد کم سن و سال، شاهد ابتدایی اطفال نیز هستیم، که متاسفانه این روند رو به افزایش است.

او گفت:  نکته دیگری که در مورد سوش دلتا وجود دارد این است که عوارض بیشتری نسبت به سایر واریانت ها خواهد داشت و خطر بستری و مرگ و میر این سوش به مراتب بیشتر است. نکته گمراه کننده در این سویه تشابه تشدید علائم بیماری با سرماخوردگی و آنفولانزا است به نحوی که فرد مبتلا را گمراه می کند و فرد با تصور ابتلا به یک سرماخوردگی ساده تعداد زیادی از اطرافیان خود را به این ویروس مبتلا می کند و زمانی به پزشک مراجعه می‌کند که ریه اش کاملاً درگیر شده است.

این متخصص عفونی بیان کرد: تب، سردرد، گلو درد، آبریزش بینی و دل درد از اصلی ترین علائم ابتلا به جهش دلتاست و مردم باید توجه داشته باشند که در حال حاضر ما اصلاً چیزی تحت عنوان آنفولانزا نداریم و هر فردی که دچار علائم مشابه شد باید صد درصد خود را مبتلا به کرونا بداند و اقدام جدی و سریع برای قرنطینه و درمان داشته باشد.

تعطیلی ۶ روزه تهران، بهترین فرصت برای کنترل پاندمی ویروس

این حاد بودن وضعیت به اتخاذ تصمیم‌ها ختم نشد و قرار بر این شد تا تهران و البرز به مدت ۶ روز تعطیلی کامل داشته باشند تا شاید با این تدبیر، به کنترل وضعیت موجود و کاهش آمار در کل کشور و به ویژه در استان تهران، کمک کرد. اما این ۶ روز تعطیلی باید هشدار جدی به مردم باشد که بیش از پیش بر رعایت پروتکل‌ها و بیشتر از همه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تمرکز و تاکید داشته باشند. در حال حاضر با هرگونه تجمع و رفت و آمد و جا به جایی و سفر می‌توانیم در از بین بردن جان هر هموطنمان سهیم باشیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مسول این نابسامانی وافزایش مرگ ومیر فقط وفقط خود مسئولانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
جالبه الان اتوبوس ها وقطار ها که در فضای کوچکی مسافران را ساعتها در کنار هم نگه می داره ، همه کار می کنند و نونشون سکه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اگر اینقدر وضع خراب هست و همه جا قرمزه و میگید مسافرت نروید پس چرا کاری برای لغو آزمونها نکردید 70 هزار نفر وزارت بهداشت 700 هزار نفر وزارت علوم خانواده و اطرافیانشون هم هست ببینید چه فاجعه ای خواهد شد ما امید داشتیم به شما و درخواستمون و با احترام ثبت کردیم و انتظار پیگیری داشتیم ولی انگار شما هم همراه مسئولین بی مسئولیت هستید که جان صدها هزار نفر بی اهمیت شده براشون همین عید قربان که یکی از اهدافش مقابله با نفس هست ولی فقط مراسم برگزار میکنید و دعا میخونید دریغ از یه ذره توجه به مفهوم این عید مطمئن باشید هیچ از جوانان این مملکت نه از مسئولین میگذررن نه از شمایی که میتونستید کاری بکنید و فقط سکوت کردید میدونم که این نظر و هم نه ثبت میکنید و نه پیگیری ولی اگر به قیامت اعتقاد دارید که نتیجه ش و میبینید شاید هم توی همین دنیا زمین گرده و خودتونم به همین مشکلات و بدتر از اون گرفتار میشید و کسی نمیاد کمکتون بترسید از آه مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مسئولان بی فکر. زمانی که مثل سایر کشورها باید به فکر تهیه انبوه واکسن می بودند هیچ اقدامی نکردند و به فکر مثلا تولید داخلی واکسن بودند تا اقتدارشون رو با خط تولید روسیه و چین به دنیا نشان دهند. الان فاجعه انسانی بخاطر واکسینه نکردن انبوه مردم رخ داده و شاید در ماه های اتی هم باید منتظر فاجعه واکسن های داخلی و بی اثری انها هم بود که انشالله اینطور نباشد و اثربخش باشند. ولی تجربه در این سالها باعث شده اینده رو خیلی راحت پیش بینی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مسافرت رو بعد از پیک پنجم موکول کنید تا پیک ششم ایجاد بشه آفرین به این هوش این مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
تعویق آزمون نظام مهندسی ساختمان ازمردادماه به شهریورماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مهم نیست مهم انتخابات میلیونی بود
Spain
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
انقدر که تو ایران موج کرونا داریم
موج دریا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۱۱:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
پس علتش چیه مسولین فکر می کنند کرونا فقط توی خودرهای شخصیه اتوبوس .قطار و هواپیما واقعن کرونا نداره
Armenia
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
دولت بدش نمیاد مثل اینکه عده بیشتری فوت کنن ،هم کسری بودجه رو جور میکنه هم جمعیت رو کم میکنه،یعنی دولتی بنفش مثل دقیقا عمروعاص داره عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
واردات واکسن قدغن است ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
واکسن صادر میکنیم به آمریکا همه چی درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
در مورد دانشگاههایی که دانشجوهای بدبخت رو بدون خوابگاه و غذا و سرویس و ... میخاند به شهرهای قرمز بکشونند هم خواهشا بگید.
به داد پدر و مادرها برسید.
دانشکده پزشکی قشم.
شبکه محترم خبرنگاران جوان خواهشا صدای ما رو برسونید.
ما نه پول و نه پارتی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
آقای جان بابایی دکتر من بود، ولی بخاطر بی اعتنایی به علائم بعد از بیماری باعث شد تا بیماری ثانویه که بعد از شیمی درمانی و پرتودرمانی گرفتم رو دیر تشخیص بدم و الان گرفتار کلی مشکل هستم.
ایشون نمیتونه بیمار خودشه کنترل کنه چطور میخواد یه جامعه رو کنترل کنه؟
یه اسم تطعیل کردین (تمام شرکت های خصوصی باز هستن)
به اسم راه ها رو بستین (فقط تصاویر و فیلم های پخش شده نشون از مسافرت خیلی از تهرانی ها به شمال میده به طوری که حتی جاده قفل شده)
دقیقا جایی که به قول شما کرونا دلتا فراگیر شده با تعطیل کردن و سرازیر کردن مردم به مسافرت باعث افزایش بیماری میشید.
چرا به خوزستان نمیرسین ؟ مردم اونجا اهل این کشور نیستن؟
کلا شهرستان ها رو به امان خدا ول کردین.
اعتراض کنیم ، تهمت میزنید که آشوبگریم و از عوامل بیگانه ولی یکی نیست بگه خوب مسئولای ما که خودشون بیشتر شبیه به عوامل بیگانه هستن با این روش مدیریت.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
حامد جون از این دکترای فله ای که از توی تخمرغ شانسی در اومدن زیاد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
چین ۲ میلیارد رو مدیریت می کنه شما معلوم نیست چیکار میکنید
مسولین همه مشاغل رو درگیر کرونا کردند
از اول ۲ ماه تعطیل می کردید تمام میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
چینی ها به طور سیستماتیک از روش های طب سنتی شون استفاده میکنن.
اینجا حرف بزنی میگن یارو عمله، بیسواده، علمی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
نه اینکه بعد از پیک اول و تا چهارم به مردم فضا برای مسافرت و تفریح دادید؟
وقتی ریس جمهور مملکت اینقدر مسئونیت پیدا کنه که مجلس اجازه استیضاح اون را نداشته باشه وضعیت می شود امروز وزبر بهداشت که بجای روشهای علمی و عملی برای محار کرونا با قسم حضرت عباس سینه سپر کنه بگه من روی مین هستم،اونجا یه مرد نبود به این وزیر نمکی بگه شما غلط کردید که سلامتی کشور را یه میدان مین کشوندید،شما غلط کردی که از یکسال نیم وعده واکسن ایرانی و شعر واکسناسیون عمومی جلوتراز کشورهای دیگر دادید. ماه هاست بندر عباس و سیستان درگیر دلتاکرونا بود بجای قرنطینه کامل این دو استان مملکت را فلج کردید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اگه پیک پنجم چرا مراسم برگزار کردید مشهد جای سوزن انداختن نبود و خیلی از جاهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
فقط چشمات مشهد را دید! مرگ بر منافقین و کفار
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
چشماش مشهد رو ندیده منظورش اینه که مکانهای زیارتی و تفریحی رو ببندید تا مردم هجوم نبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
منافق کسایی هستند که عقل و منطق رو کنار بگذارند و با نوع تفکرشون به مردم اسیب جانی و مالی واردکنند هرچند این دیدگاه مقدس باشد.
Iran (Islamic Republic of)
الال
۱۳:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
در پاسخ به کسی که میگه فقط چشمات مشهد رو دید منافق میگم واقع بین باش مگر ویروس کرونا بین زایر و مسافر فرقی میزاره همه رو درگیر میکنه کمی تفکر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
یه جای کار میلنگه اگر اینقدری که گفتید خطرناکه پس چرا این همه سفر را جلوش را نگرفتید بخدا اگر واقعا راست می گفتید باید و باید به هر طریقی که بود جلوی سفر را می گرفتید نه اینکه جاده شمال قفل بشه دوم اینکه اگر راست بگید چرا تعطیلی مطلق نکردید بیماری هست اما تو این قصه هم دارید سیاسی بازی می کنید و دروغ می گویید و اعتماد مردم از بین رفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مردم باید خودشون شعور داشته باشن و سفر و دورهمی نرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
بعد اون هم پیک 6 هست! درسته کرونا خطرناکه ولی ازون خطرناکتر 2 سال تو خونه موندن و افسردگی و هزار درد و مرض دیگس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
بعضیا فلفل تو وجودشونه.خیال میکنن ۲سال مسافرت ندارن میمیرن
Spain
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
والا بقران
الان زخم معده دارم
عصب کشی دتدان میخوام نمیتونم برم هز ترس
سونو گرافی واسه گرید کبدم باید بکنم نمیتونم برم
قلب درد گرفتم باید برم تست ورزش و اکو . ترس کرونا دارم
هر روز داره بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
لعنت بر روحانی کذاب و نمکی متملق
ملت مردند واکسن بزنید میخواین خرج نکنید.
مرگ بر شما خودتون فایزر زدید.با خانواده های انگلتون خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
فقط میشه گفت اللهم عجل لولیک الفرج به زودی زود، یا امام زمان به دادمان برس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
با این وضع فک میکنی ظهور میکونه؟
خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اقا شما بشین تا امام زمان بداد برسه
خداوند به شما شعور داده،راه و روش داد قرار امام زمان (عج) ظهورشون عدل و عدالت را بر قرار کنه نه اینکه واکسن کرونا برات بیار و عصا حضرت موسی را زمین بزنه و کرونا را مثل فروعون غرق کنه....بد نیست یه حرکتی هم به خودتون بدید و از خودتون بپرسید بجز دعا برای ظهور امام زمان کار دیگه ای هم کردید که امام از شما راضی باشه بگه افرادی هم هستند که تلاش میکنند راه من را ادامه بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
منظور من از این دعا این نبود که منفعلانه دعا کنیم، منظور من اینه که ما همه تلاشمون رو هم بکنیم و با علم و عقل ناقصمون، شبانه روز هم تلاش کنیم باز هم به مدیریت ولی الله الاعظم نیاز داریم، اصلا از فلسفه‌های مهم وقوع بلایا قبل از ظهور، این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت ولی خدا در جهان بشود. بشر علم لازم را ندارد و دچار جهل است و امام زمان فقط برای آوردن عدالت ظهور نخواهند کرد، بلکه برای آوردن علم هم ظهور خواهند کرد، علم پس از ظهور تحول شگرفی پیدا خواهد کرد طبق روایات و یک دامنۀ بسیار گسترده‌ای پیدا می‌کند(به تحلیل بسیار علمی و دقیق آقای پناهیان رجوع کنید: آیا کرونا به ظهور امام زمان ارتباط دارد؟)، التماس تفکر و قضاوت نکردن نابجا!!!!!
آخرین اخبار