سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان بی‌پایان کرونا در بوشهر؛

رکورد بستری‌ها دوشنبه شکسته شد/ واکسیناسیون سرعت گرفت

کرونا همچنان به جولان خود در بوشهر ادامه می‌دهد و تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها بالا است. در کنار آن اما واکسیناسیون سرعت گرفته تا بتوان به پایین آمدن تب این بیماری کمی امیدوار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  واکسیناسیون کرونا در بوشهر سرعت گرفته و از دوشنبه تزریق واکسن به گروه سنی ۵۰ سال به بالا شروع شده است.

مسئولان می‌گویند استقبال مردم نیز از تزریق واکسن به جز در چند شهرستان خوب بوده است.

مدیران بهداشت و درمان استان بوشهر که نتیجه واکسیناسیون را در صفر شدن فوت همکارانشان دیده‌اند، امیدوارند که با توسعه تزریق واکسن به گروه‌های مختلف اسب لجام گسیخته کرونا کمی مهار شود.

دیروز هم هلال احمر به کمک آمد و مرکزی برای تزریق واکسن در سالن ورزشی خود در بوشهر ایجاد کرد تا متقاضیان زودتر واکسنشان را دریافت کنند.

این روزها تاخت و تاز کرونا در بوشهر بیشتر شده است؛ هم آمار مبتلایان هم بستری شدگان و هم فوتی‌ها بالا است.

کارشناسان و مسئولان می‌گویند در کنار تزریق واکسن، باید شیوه‌نامه‌هایی مانند استفاده از ماسک، دوری از دورهمی و رعایت فاصله اجتماعی با جدیت بیشتری رعایت شود.

استاندار بوشهر هم در این زمینه گفته است، اکنون روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های سنی تعیین شده در استان تزریق می‌شود که تا ۲۰ هزار واکسن افزایش می‌یابد.

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با تشکر از تلاش‌های  ۱.۵ ساله کارکنان درمان، بیان کرد: جامعه پزشکی و بهداشتی با وجود خستگی‌های شبانه‌روزی هیچ‌گاه مردم را تنها نگذاشته‌اند و با همت و اراده بلند آنان ارائه خدمات به جامعه هدف ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در واکسیناسیون افزود: افزایش مراکز واکسیناسیون در شهر‌های پرجمعیت استان باید در دستور کار مسئولان و فرمانداران قرار گیرد. همچنین لازم است اتاق اصناف بوشهر در تعیین مکان برای واکسیناسیون تجمیعی همکاری کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی برای گروه‌های سنی تعیین شده در استان بوشهر وجود دارد، عنوان کرد: هفته گذشته ۹۰ هزار واکسن کرونا وارد استان شد.

گراوند معتقد است با این روند، تزریق واکسن کرونا به گروه سنی بالای ۵۰ سال تا هفته آینده تمام می‌شود.

او تاکید کرد: همکاری مردم در دریافت واکسن کرونا در برخی نقاط استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان ضروری است که در این زمینه همکاری بزرگان و علمای منطقه می‌تواند اثرگذار باشد.

استاندار بوشهر روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا را در این استان نگران کننده دانست و گفت: بالاترین موارد بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در ۱.۵ سال گذشته دو روز پیش ثبت شد و اکنون تعداد بستری‌ها از ۵۰۰ نفر فراتر رفته است. همچنین در روز دوشنبه ۶۰۰ بیمار جدید شناسایی شدند.

گراوند بر استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع‌ها، مسافرت و دورهمی‌ها تاکید کرد.

او از تامین امکانات مورد نیاز مراکز درمانی از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد و افزود: با دستور مقامات قضائی استان، مرکز درمانی که آماده راه‌اندازی باشد کولرش از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تامین می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با تامین کولر هفته آینده ۲۵ تخت به تخت‌های مراکز درمانی استان افزوده می‌شود، ادامه داد: برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون با دستور دادستان بوشهر ۱۵ دستگاه لپ‌تاپ از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار می‌گیرد.

گراوند با اشاره به ممنوعیت سفر به این استان، بیان کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو ورود خودرو‌های غیربومی به استان بوشهر ممنوع است و نیروی انتظامی در تمام جاده‌ها از ورود خودرو‌های غیربومی به استان جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.