سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش اپل با نحسی ۱۳ در نامگذاری محصول جدید

برخی از مردم اعتقاد دارند که عدد ۱۳ نحس است و می‌خواهند شرکت اپل نام تلفن بعدی خود را عوض کند تا بتوانند آن را بخرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه؛ شرکت اپل مانند هر سال تلفن هوشمند جدید خود را در ماه اکتبر به بازار معرفی می‌کند، اما این گوشی با تلفن‌های قبلی فرق دارد. شرکت اپل توالی عددی تلفن‌های آیفون را از زمان اولین آیفون تاکنون حفظ کرده و بر همین اساس تلفن جدید نیز باید آیفون ۱۳ نام بگیرد. اکنون شایعاتی مبنی بر این که این شرکت ممکن است از نامگذاری این تلفن به آیفون ۱۳ خودداری کند، منتشر شده، آن هم به این دلیل که شماره ۱۳ در برخی از فرهنگ‌ها عددی نحس و شوم است.


بیشتر بخوانید


آیفون ۱۳ یا عددی دیگر؟

با توجه به شایعات منتشر شده، اکنون گفتگو‌های داخلی در اپل برای بحث در این موضوع انجام شده است. اگرچه این ایده ممکن است عجیب و کنایه آمیز باشد، اما در برخی از فرهنگ‌ها اعتقاد جدی درباره نحس و شوم بودن عدد ۱۳ وجود دارد و این افسانه عمر طولانی دارد. از طرف دیگر، این شرکت این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرد. اما اهمیت پیرامون موضوع به دلیل اینکه برخی این عدد را شوم می‌دانند، مورد توجه قرار گرفت. Jon Prosser، فاش کننده معروف حوزه فناوری پیش بینی کرد که اپل ممکن است واقعاً از عدد ۱۳ بالاتر برود و این عدد را رد کند.

فوبیای شماره ۱۳

این بیماری به عنوان Triskaidekaphobia شناخته می‌شود، که هراسی از این تعداد و هر چیز مربوط به آن است. این موضوع نشان می‌دهد که دلیل این امر ممکن است ترس خود اپل از خرابی دستگاه یا موارد دیگر باشد. اپل همچنین ممکن است در نسل بعدی تلفن خود این شماره را کنار بگذارد، زیرا برخی از مشتریان به دلیل ترس واقعی، بدبینی، نفرت یا هر چیز دیگری نسبت به این عدد ممکن است این تلفن جدید را نخرند و استقبال خوبی از آن نشود.

اپل به نام قدیمی باز می‌گردد

پیش از این، اپل در دو سال متوالی نسخه‌هایی با نام آیفون ۱۲ را منتشر می‌کرد، اتفاقی که در مورد گوشی‌هایی مانند آیفون ۶ و آیفون ۶s و حتی آخرین نسخه آیفون X افتاد که به دنبال آن آیفون Xs در سال بعدش منتشر شد. اپل ممکن است به این برچسب متوسل شود، خصوصاً از آنجا که منابع نزدیک به این شرکت اظهار داشته اند آیفون جدید در مقایسه با نسل فعلی با تغییرات جزئی همراه خواهد بود. این ادعایی است که باعث می‌شود اپل به نام قدیمی خود بچسبد و از عدد ۱۳ رد بشود.

آنچه این موضوع که بسیاری از فرهنگ‌ها از شماره ۱۳ واقعاً متنفر هستند را ثابت کرد، نظرسنجی انجام شده توسط یکی از سایت‌ها بود که با در این رای گیری حدود ۷۵ درصد از کاربران اعلام کردند که اگر نام تلفن بعدی آیفون ۱۳ باشد آن را نمی‌خرند.

اپل قبلاً از شماره ۱۳ استفاده کرده است

شایان ذکر است که اپل از عدد ۱۳ به طور طبیعی در خدمات خود استفاده کرده است. به عنوان مثال سیستم عامل iOS دو سال پیش به طور طبیعی با شماره ۱۳ منتشر شد و همچنین تراشه‌های A۱۳ Bionic که در جدیدترین گوشی‌های این شرکت به کار رفته است! بنابراین اپل احتمالاً نیازی به پرهیز از شماره ۱۳ در محصولات جدیدش ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
13 یک‌ عدد با برکته
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
عجب
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
حرف های خرافاتی
علی
۲۲:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
۱۳ بهترین و خوش یمن ترین روز در تاریخ بشر است هرکس چنین عقیده ای دارد از سر نادانی و خرافات است
۱۳ رجب روز میلاد عدالت و انسلن کامل است
علی ولی الله
Dariush
۲۲:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
نحسی سیزده دامن شرکت اپل را نمیگیرد چون شخص نیست ویک سازمان تولیدی است .ونحسی سیزده یک امر شخصی است.اما مشتریان بیخبر وبی اعتقاد احتمالا تاوان عدد سیزده را پرداخت خواهند کرد.اما اینکه عدد سیزده نحسی شیرینی باخود دارد.گرچه سیزده به نحسی مشهور است اما هرگز نحسی سیزده اسیب جدی به هیچ کس وارد نکرده است.واین نحسی بیشتر یک شوخی است
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
عدد 13 نحس نیست ویک عدد زیباست
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
این سیزده رجب عجب محترم است فدای عدد ۱۳ این خرافات پدر ما رو‌دراورده
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
13 نحس که نیست در دین مبین اسلام به دلیل ولادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) بسیار مبارک هم هست این خرافات ها چیه
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
واقعا نحسه تو دبیرستان برای قرعه کشی از یک کیسه شماره استفاده میکردیم که به سوال جواب بدیم از اول سال تا آخر سال به تعدادحدود ۶۰ بار یا بیشتر قرعه کشی کردیم ولی فقط اندازه انگشت های یک دست غیر شماره ۱۳ دراومد
علیرضا
۲۰:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
این بشر تو قرن ۲۱ هم دست از سر خرافات برنمی داره
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
یهودی تو پوریم که ۱۳ فروردین بود زدن ۷۵۰۰۰ تا ایرانی کشتن تو دوران هخامنشی تو سیزده بدر برای این میری بیرون که تو خونه کشته نشی بعد میگید خرافات؟؟؟؟؟؟