سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب " ماکه رفتیم" در اراک

در مراسمی با حضور مردم و مسئولان استان مرکزی کتاب " ماکه رفتیم" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی در سالن همایش‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در اراک با حضور مردم و مسئولان استان کتاب " ماکه رفتیم" برگرفته از زندگینامه شهید "مرتضی کارچانی" رونمایی شد.

افسر پلیس شهید" مرتضی کارچانی" در ۲۲ دیماه سال ۱۳۷۲ در شهر کارچان از توابع اراک در خانواده‌ای مذهبی، ساده و زحمتکش دیده به جهان گشود و دوران کودکی و نوجوانی خود را در زادگاهش سپری کرد.

شهید کارچانی در رشته رزمی کاراته فعالیت می‌کرد و موفق به اخذ کمربند مشکی و دان یک در سبک شی کان شده بود.

او به دلیل علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای خدمت به کشور عزیز اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به دانشگاه علوم انتظامی امین وارد شد و پس از فراغت از تحصیل در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ جهت کمک به نظم و امنیت مرز‌های شرقی به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

این افسر دلاور و رشید ناجا به دلیل شایستگی، لیاقت و شجاعت به عنوان مسئول مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیب و سوران انتخاب شد و در طول خدمت در آن یگان رشادت‌ها و ایثارگری‌های فراوانی در راه مبارزه با سوداگران مرگ از خود نشان داد.

شهید کارچانیدر نهایت در مورخه ۱۶ /۰۷/ ۱۳۹۷ حین درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه عظمای شهادت نائل شد و در آرامگاه ابدی خود در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.