سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور نخستین پروانه استاندارد تولید شیشه ساختمانی در لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: پروانه استاندارد فرآورده های شیشه ساختمانی برای نخستین بار در این استان، صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، مرضیه قنبریان ،مدیرکل استاندارد لرستان اعلام کرد: برای اولین بار در استان، واحد تولیدی زاگرس نگین کاسیت در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای محصول شیشه ایمنی سیلیکاتی، بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۲۳۸۵ شد.

وی افزود: شیشه ایمنی سیلیکاتی مقاوم حرارتی، شیشه ای است که درون آن یک تنش فشاری ماندگار وجود دارد که توسط یک فرآیند گرم کردن و سرد کردن کنترلی ایجاد شده است که منجر به افزایش بسیار زیاد مقاومت شیشه در برابر تنش های مکانیکی، حرارتی و مشخصه های خردشدگی از پیش تعیین شده می شود.

وی همچنین از بازرسی مخازن سی ان جی( گاز مایع) خودرویی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اجباری بودن استاندارد مخازن نصب شده در خودروهای دوگانه سوز، از ابتدای امسال یکهزار و ۸۶ مخزن خودرو، مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت که از این تعداد، چهار عدد مردود و معدوم شد.

قنبریان اظهار کرد: بازرسی چشمی از مخازن مذکور هر سه سال یک بار و آزمون هیدرو استاتیک به صورت پنج سال یک بار انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر هفت آزمایشگاه همکار استانی و سه آزمایشگاه دارای گواهینامه ملی در زمینه آزمون هیدرو استاتیک مخازن گاز مایع خودرو در استان فعالیت دارند که آزمون ادواری را بر اساس استاندارد ملی مربوط با همکاری بازرسان استاندارد انجام می دهند.

وی ادامه داد:شهروندان در صورت داشتن هر گونه شکایت یا مشاهده تخلف آزمایشگاه‌ های آزمون هیدرو استاتیک مخازن گاز مایع خودرو، می‌توانند موارد را به اداره کل استاندارد استان اعلام نمایند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.