سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نقشه برداری:

دستگاه ها نباید به صورت جزیره ای عمل کنند

جعفر زاده گفت: نباید دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل کنند؛ چرا که همین امر باعث افزایش اثرات مخاطرات طبیعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامعلی جعفرزاده رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ هزار هزار میلیارد تومان بوده که ۸۳ درصد آن برای تامین هزینه و در جریان تولید کشور اختصاص می‌یابد و تنها ۱۷ درصد آن به بحث زیرساخت‌ها اعطا می‌شود، گفت: به دلیل عدم مراقبت‌ها، بین دستگاه‌ها که دارای دیتا و اطلاعات هستند، ما شاهد آن هستیم که بسیاری از بلا‌های طبیعی و غیرطبیعی در این حوزه اثرگذار است و هر دستگاه به‌صورت جزیره‌ای در این بخش عمل می‌کند و همین امر باعث افزایش آسیب‌های ناشی از مخاطرات طبیعی می‌شود.

او ادامه داد: امروز بسیار مهم است که چهار دستگاه اثرگذار در حوزه مختلف بلاهای طبیعی و اثرات آن هموار شوند و با در اختیار گذاشتن اطلاعات و دیتا‌های خود مانع از افزایش اثرات ناشی از بلایای طبیعی شود.

جعفرزاده تاکید کرد: امروز هم در قالب این تفاهم‌نامه و کارگروه‌های کاری مباحث سیل، زلزله، آتش فشان  و فرونشست‌های زمین مطرح شد، این در حالی است که می‌توانیم با هم‌افزایی و وحدت رویه هزینه‌های مردم در این بخش را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور تصریح کرد: در ۴۳ منطقه و ۱۰۹ نقطه که ممکن است مخاطرات داشته باشند، شناسایی کرده‌ایم، اما متاسفانه از تمامی این مناطق برداشت آب صورت می‌گیرد که این برداشت‌ها غیرقابل‌ برگشت است و همین زنگ هشداری برای مسئولان کشور است که می‌تواند باعث افزایش فرونشست‌های زمین شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه منابعی که ما در اختیار داریم امانت ما است و بنابراین باید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده شود، افزود: تهران ۱۴ گسل بزرگ دارد که رصد می‌شود و همین ۴ دستگاه با همه امکانات که در ۷۰ سال گذشته به دست آورده‌اند، می‌توانند دیتا‌های بحران‌ها را رصد کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز به لطف خداوند شاهد دلسوزی مردم در این حوزه هستیم و از سوی دیگر ما امروز دور یکدیگر جمع شده‌ایم که این اطلاعات را در قالب یک هم‌افزایی در اختیار یکدیگر قرار دهیم و با اشتراک‌گذاری آن‌ها تلاش می‌کنیم که بتوانیم این اطلاعات را به‌ موقع ارائه دهیم.

او در پایان  بیان کرد: تمامی خسارت‌ها هزینه‌های بسیار زیادی را برای ما به وجود می‌آورد و ما باید این هزینه‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و با یک کار کارشناسی و یک اتفاق‌نظر خوب و شایسته، هزینه‌ها را در این بخش کاهش دهیم. اما این به آن شرط است که هر دستگاه در این بخش به صورت جزیره‌ای عمل نکند و تمامی بخش‌ها باید در این حوزه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.