سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری:

پروژه مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد در ردیف بودجه ملی گرفت

صالحی فرد از ابلاغ اعتبار مبلغ ۳۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به پروژه بخش الحاقی مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ضامن صالحی فرد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: مبلغ ۳۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به پروژه بخش الحاقی مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) شهرکرد تخصیص یافت.

او افزود: عملیات احداث بخش الحاقی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد از سال ۱۳۹۳ با آورده حدود سه و نیم میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین شروع و از آن سال تا سال ۱۳۹۷، از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مبلغی اختصاص یافت و مجموعاً هفت و نیم میلیارد تومان هزینه شد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون نیز بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه گردیده است.


بیشتر بخوانید


صالحی فرد اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ با رایزنی‌های مستمر ریاست و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی در سازمان برنامه بودجه کشور و وزارت بهداشت و هماهنگی و همکاری‌ها و مساعدت‌های موثر معاونت اقتصادی و امور هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور جناب دکتر پور محمدی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس جناب آقای احمد راستینه هفشجانی، توانستند از طریق توزیع اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز ردیف ملی بودجه برای این پروژه تعریف نمایند.

او ادامه داد: اولین ابلاغ اعتبار ملی به مبلغ ۳۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، به امضای آقای دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور، به دانشگاه ابلاغ شد.

صالحی فرد در ادامه پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد اعلام و اضافه کرد: به اعتبار ابلاغی، تا پایان این پروژه، سالانه درصدی افزوده خواهد شد.

او زیربنای ساختمان‌های الحاقی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد با احتساب ساختمان‌های جنبی را حدود ۱۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: این پروژه در ۶ طبقه احداث می‌گردد که طبقه زیرزمین شامل پرتو درمانی و تصویر برداری، طبقه همکف اورژانس، طبقه اول شیمی درمانی، طبقه دوم بخش‌های بستری و بخش CCU، طبقه سوم بخش‌های بستری و بخش ICU و طبقه چهارم شامل بخش‌های جراحی و بخش‌های CCU و ICU می‌باشد.

صالحی فرد در مجموع کل تخت‌ها را ۲۳۰ اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۱ تخت بستری، ۳۰ تخت‌ای سی یو، ۲۶ تخت سی سی یو، ۴۲ تخت فوریت‌های اورژانس و ۳۱ تخت سرم تراپی است.

او، بر اساس برآورد‌های احتمالی انجام شده، کل اعتبار مورد نیاز جهت تجهیز و بهره برداری از این پروژه را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.