معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هنوز خطر شیوع بیماری کرونا در جامعه وجود دارد و تا زمانی که درمان قطعی و واکسیناسیون به طور گسترده انجام نشود این ترس باقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ضامن صالحی فرد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر از سوی مردم شاهد خروج ۴ شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا از وضعیت نارنجی و نارنجی شدن وضعیت سایر شهرستان‌های استان هستیم.

او افزود: آمار مبتلایان به کرونا در سطح کشور و استان کاهشی است.


بیشتر بخوانید


صالحی فرد اضافه کرد: تعداد مبتلایان سرپایی ۱۶ تا ۱۷ درصد، مبتلایان بستری ۱۵ تا ۱۶ درصد و فوتی‌های ناشی از کرونا ۹ تا ۱۰ درصد در استان کاهش داشته است.

او ادامه داد: ویروس جهش یافته کرونا با سرعت بیشتر منتشر و افراد با سنین کمتر را درگیر می‌کند، اما همچنان باید دقت لازم برای پیشگیری از ابتلا به انواع ویروس‌ها (هندی، کره جنوبی و ویروس جهش یافته موسوم به نوع انگلیسی) انجام شود.

صالحی فرد، رعایت بهداشت دست ها، بهداشت تنفسی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودداری از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی را همچنان موثرترین راه مقابله به بیماری کرونا دانست.

او از واکسیناسیون ۳۰ هزار نفر از گروه‌های هدف از جمله کادر بهداشت و درمان در استان خبر داد و افزود: افرادی که واکسن را تزریق نموده اند همچنان باید از ماسک استفاده، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

صالحی فرد در پایان متذکر شد، اگر چه تزریق واکسن شدت گرفتاری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، اما از ابتلای مجدد و انتقال بیماری توسط فرد به دیگران جلوگیری نخواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار