سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری روستابازار مشهد به بخش خصوصی تکذیب شد

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: واگذاری تنها روستابازار مشهد به بخش خصوصی صحت ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: واگذاری تنها روستابازار مشهد به بخش خصوصی صحت ندارد؛ تعطیلی این مجموعه در ۲ هفته گذشته به دلیل انجام انبارگردانی، متمرکز شدن مدیریت و صندوق روستابازار بوده است.

او با رد برخی شایعات مبنی بر واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، افزود: روستابازار مشهد نخستین مجموعه راه‌اندازی شده از این دست در استان بود که به علت وجود برخی نقائص زیرساختی از جمله نبود گازکشی، باید با تکمیل زیرساخت‌ها و اجرای تغییرات قفسه‌بندی مجموعه، مجددا به چرخه فعالیت بازگردد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مجموعه زیر مدیریت و نظارت کامل قرار دارد و خوشبختانه فعال شدن آن و ارائه محصولات از مزرعه و با حذف واسطه موجب رضایتمندی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است، ادامه داد: به هیچ وجه مدیریت و نظارت این مجموعه به بخش خصوصی واگذار نشده و کاملا در اختیار تشکل‌های کشاورزی و تولیدی استان قرار دارد.

ناصری مقدم بیان کرد: مدت زمان تعطیلی روستابازار مشهد برای اجرای اصلاحات زیرساختی حدود ۱۵ روز دیگر  طول می‌کشد و از مردم می‌خواهم در خصوص فعالیت مجدد این مجموعه نگران نباشند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه خراسان رضوی بیشترین روستابازار کشور را دارد، تصریح کرد: این استان با ۴۸ روستابازار فعال، رتبه نخست کشور را در تاسیس و راه‌اندازی روستابازار‌ها در قالب شبکه تعاون روستایی دارد.

 مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد دارای یک روستابازار است، تاکید کرد: تعدادی دیگر روستابازار در مشهد در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی است.

محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حذف واسطه‌گری، محصولات کشاورزی را بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و به طور میانگین ۱۵ درصد ارزان‌تر به دست مشتری می‌رساند.

او افزود: یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی وجود حلقه‌های متعدد واسطه‌گری است که موجب بالارفتن قیمت تمام‌شده محصول برای مردم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد روستابازار‌ها و عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم به همت سازمان روستایی و با همکاری شرکت‌های تعاونی روستایی راهی برای تسهیل در رسیدن محصولات به دست مصرف‌کننده است.

اورانی بیان کرد: هدف اصلی این طرح کاهش واسطه‌گری‌های متعدد و دلالی در حوزه محصولات کشاورزی است.

بزرگترین بازار عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در مشهد با عنوان "روستا بازار" در زیربنای ۵۰۰ مترمربع با ۱۹ غرفه و پنج میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بهمن پارسال در این شهر به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.