سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار برای خریدوفروش برخی اراضی حریم شهری قم

معاون شهرسازی و معماری قم گفت: اختصاص برخی اراضی حریم شهری به کاربری مسکونی منع قانونی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، غلامرضا جانقربان،معاون شهرسازی و معماری قم اظهار کرد: اخیراً شاهد گزارش‌هایی مبنی بر تقسیم غیرمجاز و فروش برخی زمین‌های واقع در حریم شهر به‌ویژه محدوده حدفاصل انتهای بلوار جمهوری اسلامی و بلوار آیت‌الله بروجردی تا بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم.

او با بیان این که متأسفانه این خریدوفروش در افق طرح ساختاری- راهبردی و برنامه‌ای برای الحاق به محدوده شهر قرار ندارد،افزود: این خریدوفروش غیرقانونی بوده و این اراضی عمدتاً برای کاربری فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و جهت جلوگیری از مشکلات بعدی و پیشگیری از تضییع حقوق عامه، عمدتاً ضوابط و مقررات مربوط به اراضی واقع در حریم شهر از طرق مختلف به شهروندان قمی اطلاع‌رسانی عمومی شده است.

او با تأکید بر این که این اراضی طبق الزامات قانونی، عمدتاً باید تبدیل به فضای سبز شوند،عنوان کرد: طبق قانون و مقررات، امکان اختصاص اراضی خارج محدوده، به کاربری مسکونی منع قانونی داشته و اشخاصی که نسبت به خرید این اراضی مبادرت می‌کنند، قطعاً در آینده با معضلات متعددی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.