سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازدید کمیسیون انرژی از دیسپچینگ ملی/ طرح «توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور» به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از ارائه طرح «توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور» به صورت دو فوریتی به مجلس خبر داد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون برای بررسی مشکلات ناشی از قطعی برق اظهار کرد: کمیسیون انرژی با استفاده از ظرفیت قانونی آیین نامه، پیشنهاد‌های خود را برای حل مشکلات حوزه صنعت برق، در قالب طرح توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور ارائه کرد. این طرح که امروز اعلام وصول شد، در قالب ۱۶ ماده و دو فوریتی است که به مسائلی چون راهکار کاهش شدت مصرف انرژی، مانع زدایی از روند توسعه صنعت برق کشور، افزایش تولید و توسعه این صنعت می‌پردازد.

وی یادآور شد: نمایندگان کمیسیون انرژی در گزارشی که در صحن علنی خوانده شد، دلایل وقوع شرایط موجود و نحوه مواجهه با آن را در قالب پیشنهاد‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کردند. این کمیسیون تا زمان تصویب این طرح آمادگی دارد نظر‌ها و نتایج مطالعات صاحبنظران عرصه انرژی به ویژه در حوزه توسعه صنعت برق  و مانع زدایی از آن و همچنین اصلاح الگوی مصرف را دریافت کند.

متن این طرح از لینک زیر قابل مشاهده است:

متن طرح توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور 


بیشتر بخوانید


بازدید نمایندگان کمیسیون انرژی از مرکز دیسپچینگ ملی

این نماینده همچنین با اشاره به بازدید امروز اعضای کمیسیون انرژی از مرکز دیسپچینگ ملی و مرکز راهبری پایش صنعت برق توضیح داد: در این بازدید، آقای اردکانیان وزیر نیرو، آقای حائری معاون امور برق وزیر نیرو و آقای متولی زاده مدیر عامل توانیر حضور داشتند و گزارش‌هایشان را درباره اقدمات در حال انجام و برنامه ریزی‌ها بیان کردند. مجموعه عوامل وزارت نیرو همچنین از پیگیری‌های فنی و تخصصی کمیسیون تاکنون و طرح این کمیسیون سپاسگزاری کردند و آن را راهکار مهمی برای مانع زدایی از مسیر توسعه صنعت برق دانستند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.