سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جایزه ادبی پروین اعتصامی تا پایان دولت دوازدهم برگزار نمی‌شود

راضی جلالی گفت: برگزاری جایزه ادبی پروین اعتصامی در مدت باقی مانده از دولت دوازدهم میسر نیست.

مصطفی راضی جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در  گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایزه ادبی پروین اعتصامی گفت: دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مجری برگزاری جایزه ادبی پروین اعتصامی است. در صورتی که شورای انقلاب فرهنگی دستورالعمل برگزاری این جایزه ادبی را به معاونت فرهنگی ابلاغ کند ما آن را اجرا می‌کنیم، ولی موضوع این است که برگزاری این رویداد ادبی هنوز به ما ابلاغ نشده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم چند روز پیش به یکی از خبرگزاری‌ها گفت امیدواریم جایزه ادبی پروین اعتصامی برگزار شود. با توجه به تجربه اجرای این رویداد فرهنگی می‌گویم برگزاری این رویداد ادبی در چند روزه باقی مانده از دولت دوازدهم میسر نیست. می‌توان جایزه ادبی پروین اعتصامی را تا پایان سال برگزار کرد. به دلیل اینکه دو سالانه است و برگزاری آن روز و زمان خاصی ندارد. جوایزی مانند جایزه ادبی جلال آل احمد زمان مشخصی دارند.

راضی جلالی بیان کرد: جایزه ادبی پروین اعتصامی در دولت دوازدهم به مرحله اجرایی وارد نمی‌شود. در صورتی که دستور العمل اجرای آن تا پایان سال به دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ابلاغ نشود، دیگر نمی‌توان آن را در سال ۱۴۰۱ برگزار کرد. درصورتی که اجرای آن به سال ۱۴۰۱ موکول شود، باید آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را در این جایزه ادبی بررسی کرد و امکان بررسی آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در این جایزه ادبی وجود نخواهد داشت.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: در صورتی که دستور برگزاری جایزه ادبی پروین اعتصامی به دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ابلاغ شود و در زمان ابلاغ این دستور العمل مسئولیت خدمت به شیرزنان عرصه داستان و شعر کشور را به عهده داشته باشم، این دوره را برگزار می‌کنم. هم اکنون فهرست آثار منتشرشده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تجمیع شده است. برای ورود به مراحل برگزاری این جایزه ادبی منتظر ابلاغ اجرای آن هستیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.