سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه۱۴۸۰ویژه حمایت از بیماران کرونادر سیستان وبلوچستان راه‌اندازی شد

مسوول خیریه همتایان زاهدان از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۴۸۰ به منظور ارائه مشاوره تخصصی به بیماران و خانواده‌های متوفیان کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد.

علی آصف مهر مسوول خیریه همتایان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت:معمولا در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله و بعضا جنگ‌ها که شمار زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند، خانواده‌های آنان دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند که آسیب‌های آن برای همیشه بر روی افراد جامعه تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: در شرایط فعلی ویروس کرونا نیز در سیستان وبلوچستان یکه تازی می‌کند و جان جمع زیادی از همشهریان را گرفته است که بالطبع دختران و پسران زیادی یتیم شده و خانواده‌های بسیاری هم در غم از دست دادن عزیزان خود به سوگ نشسته‌اند که با توجه به نوع بیماری و عدم امکان حضور اقوام و آشنایان در مراسم تشییع و تدفین و برگزار نشدن عزاداری، لطمه‌های روحی و روانی زیادی به اعضای این خانواده‌ها وارد می‌شود.

مسوول خیریه همتایان زاهدان خاطرنشان کرد: در همین راستا موسسه خیریه همتایان زاهدان با مشارکت سازمان بهزیستی به منظور کاهش اضطراب بیماران و این خانواده‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی و روانشناختی سامانه تلفنی ۱۴۸۰ با عنوان "با من حرف بزن دوست من" را راه اندازی کرده است.

وی تاکید کرد: این سامانه همه روزه از ساعت هشت صبح الی ۲۴ آماده پاسخگویی به شهروندان بویژه مبتلایان و خانواده‌های داغ دیده از کرونا است که به صورت رایگان و بدون اخذ هزینه مشاوره‌های لازم را توسط پزشکان و روانشناسان متخصص و مجرب که دوره‌های پیشرفته را فراگرفته‌اند ارائه می‌دهد.

آصف مهرخاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بیماران و خانواده‌های عزادار در سرتاسر سیستان وبلوچستان را تا زمان بهبودی کامل و رسیدن به تعادل روحی و عاطفی و کاهش آلام آنها تنها نگذاشته و در کنار مردم است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.