سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام ۲۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۲۲ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان کردستان اظهار داشت: ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در استان برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در کردستان مدیریت شد.

ملکی افزود: با برنامه‌ریزی در شورای مسکن ۷۰۰ مورد مسکن باقی مانده نیز انجام خواهد شد و بزودی پرونده مسکن مهر در استان بسته خواهد شد.

او با اشاره به اینکه از سال ۸۸ با ورود دولت به بخش تولید و تامین مسکن گام‌های خوبی در استان برداشته شده است، پای کار بودن بانک تخصصی و بانک عامل مسکن را یکی از نقاط قوت مسکن دانست.

به گفته معاون عمرانی استاندار کردستان، اگر دولت طرح و برنامه جامعی در زمینه کاهش هزینه تمام شده مسکن دارد در استان متقاضی موثر داریم.

او افزود: کردستان جزو استان‌هایی است که هیچ مسکن مهری بدون متولی نداشته است.

ملکی با اشاره به بخش تفاهم‌نامه در خصوص استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نوین در طرح مسکن ملی، حضور اداره استاندارد بر نظارت بر ساخت و ساز‌ها را ضروری برشمرد.

او بر استانداردسازی در مدیریت تولید مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: در آیین‌نامه‌های سیاست کلی ساخت و ساز‌ها بر تقویت استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب تاکید شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان سیاست کلی راه و شهرسازی را در راستای احداث مسکن استفاده از مصالح با کیفیت دانست و گفت: متقاضیان مسکن را به دلیل پایین بودن مصالح به سمت استفاده از کالا‌های نامرغوب هدایت نکنیم.

او با اشاره به تامین زمین و ثبت‌نام ۲۲ هزار نفر در این حوزه گفت: ۱۲ هزار نفر برای تامین زمین پول واریز کرده‌اند.

ملکی یادآور شد: بخشی از متقاضیان نتوانستند ثبت‌نام کنند، اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی اجازه ثبت‌نام در استان را فراهم کند می‌توانیم متقاضیان موثر بیشتری پذیرش کنیم.

او اذعان کرد: در گام نخست برای ۱۲ هزار متقاضی زمین در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مشترکا با ستاد اجرایی متولی اجرای آن هستند.

ملکی گفت: امروز در تمام شهرستان‌های استان بجز سنندج، مریوان و کامیاران زمین مورد نیاز تعیین تکلیف و مدیریت شده است.

او یکی از مشکلات راه وشهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن را مربوط به شهرستان کامیاران دانست و افزود: علیرغم جمعیت و متقاضی موثر، تاکنون یک هزار و ۸۰۰ متقاضی موثر اعلام شده است و برای بیش از ۹۰۰ نفر (بجز حاشیه روستای دیار) با افزایش محدوده قانونی راهکار مناسبی پیشنهاد وارایه نشده است.

اوبه تعاونی‌های صاحب زمین‌های اطراف شهر کامیاران هشدار داد که اجازه الحاق آن زمین‌ها به شهر داده نخواهد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.