سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تبریک عبدالفتاح السیسی به رئیس رژیم صهیونیستی

منابع خبری اعلام کردند که رئیس جمهور مصر در نامه‌ای ریاست اسحاق هرتزوگ بر رژیم صهیونیستی را به او تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور مصر در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ، مراسم تحلیف  او را به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

عبدالفتاح السیسی در نامه به رئیس جدید رژیم صهیونیستی نوشت: ضمن تبریک به شما امیدوارم انتخاب شما به تقویت بیشتر فرهنگ صلح کمک کند.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد: قاهره به اهمیت تلاش‌های مشترک برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین اعتقاد دارد. 

این نامه از سوی  جروزالم پست منتشر شده است.

چندی پیش، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر برای نخستین بار بعد از روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی با یائیر لاپید، همتای صهیونیست خود در بروکسل، پایتخت بلژیک دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در توئیتی رسمی اعلام کرد: شکری در خصوص ضرورت اقدام فوری برای حل بن‌بست فعلی طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی با لاپید بحث کرد.

در سال ۱۹۷۹ مصر و رژیم صهیونیستی به دنبال توافق نامه کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ با خاتمه درگیری نظامی بین دو ملت و ایجاد روابط دائمی و پایدار، پیمانی صلح در واشنگتن امضا کردند.

چندی پیش نیز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماسی تلفنی انتخاب اسحاق هرتزوگ را برای تصدی سمت رئیس جدید رژیم صهیونیستی، به او تبریک گفت.

عباس در این تماس درخصوص برداشتن گام‌های عملی در زمینه دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌جانبه نیز با هرتزوگ صحبت کرد. این در حالی بود که مردم فلسطین در اعتراض به ترور «نزار بنات» فعال سیاسی فلسطینی و منتقد سیاست‌های تشکیلات خودگردان که به‌دست مأموران امنیتی این تشکیلات ترور شده، چندین روز است که دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند و شعار‌هایی علیه محمود عباس می‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.