سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد باغان ۵۰ درصد پیشرفت دارد

سد باغان با ۵۰ درصد و خط انتقال آن با ۶۵ درصد پیشرفت برای تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی در شهرستان‌های جم و دشتی در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار، محمد حسینی فرماندار شهرستان جم، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی روند ساخت سد باغان را بررسی کردند.

سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی ۱۶ میلیون مترمکعب، به عنوان طرحی مهم برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم، آب صنایع مستقر در منطقه به ویژه پالایشگاه گاز فجر جم و تامین آب مزارع پایین دست در شهرستان‌های جم و دشتی به شمار می‌رود.

ساخت این سد بتنی با ارتفاع ۵۸ متر، طول تاج ۳۱۰ متر و عرض تاج هشت متر، سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

در سد باغان، آب از آبگیرِ پیش بینی شده سد مستقیم وارد ایستگاه شماره ۱ درمحل سد می‌شود و از آنجا از طریق ایستگاه پمپاژ شماره ۱ با ۴ پمپ اصلی و یک پمپ ذخیره به وسیله خط لوله‌ای با قطر ۶۰۰ میلیمتر و طول خط حدود ۱/۵ کیلومتر به تصفیه خانه‌ای که در ارتفاع ۳۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد، انتقال می‌یابد.

طول کلی خط انتقال ۲۷ کیلومتر است که اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد و تا شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه دارد. با رسیدن آب، همه چاه‌های آن شرکت بسته خواهند شد.


بیشتر بخوانید


در صورت پایان خط انتقال، آب ازطریق فرازبند سد و پیش از اتمام کلی طرح، به شرکت پالایش گاز فجر جم انتقال داده می‌شود.

در میانه مسیر نیز انشعاب شهر‌های ریز و انارستان از توابع شهرستان جم قرار دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.