استاندار بوشهر گفت: نگرانی درباره وقفه در ساخت سد باغان نداریم و ۸۵ درصد مصالح ساخت سد به استثنای سیمان در محل اجرای طرح وجود دارد.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در بررسی روند اجرایی سد باغان بیان کرد: ساخت این سد ۴۳ درصد پیشرفت دارد و ۸۵ درصد مصالح آن به استثنای سیمان در محل اجرای طرح هست.

او، با تاکید بر نقش مهم این سد در حل مشکلات شهرستان جم افزود: سد باغان سال ۱۳۹۲ با انتخاب پیمانکار و فاینانس خارجی آن اجرایی شد اما ۲ سهم ۷.۵ درصد کارفرما تامین نشده بود و در عمل کل فعالیت‌های سد در دولت دوم تدبیر و امید آغاز شد.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر، از تامین و پرداخت منابع مالی سهم ۱۵ درصدی کارفرما در ساخت سد باغان و دشت‌پلنگ خبر داد و عنوان کرد: با پرداخت سهم کارفرما روند اجرایی سد باغان تسریع یافت.

گراوند با قدردانی از پیمانکار سد باغان ادامه داد: با اینکه رقم جزئی از منابع مالی فاینانس پرداخت شده، اما پیمانکار با تامین منابع مالی آن از توقف طرح جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه بخشی از آب سد باغان به پالایشگاه گاز جم اختصاص می‌یابد،گفت: امیدواریم سد باغان در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکلات مردم شهرستان جم در بخش آب آشامیدنی و کشاورزی حل شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در همین حال مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم با تکمیل طرح آب‌شیرین‌کن سیراف -جم برطرف می‌شود.

روند رضایبخش ساخت سد اخند عسلویه

استاندار بوشهر همچنین در بازدید از روند ساخت سد اَخَند، روند پیشرفت این طرح را رضایت بخش دانست و بر حمایت از آن به عنوان یکی از طرح‎‌های مهم شهرستان عسلویه تاکید کرد.

ساخت سد اخند برای تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی و کنترل سیلاب  سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

به گفته معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای بوشهر، این سد از نوع بتنی - وزنی است و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد و ساخت آن از کیفیت فنی بالایی برخوردار است.

جمشید تویل، حجم بتنی بدنه سد اخند را ۳۲ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۱ هزار مترمکعب از حجم بتنی بدنه سد ساخته شده و ۱۰ هزار مترمکعب دیگر باقیمانده است که سال آینده تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.