سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بهداشت جهانی بهداشت:

پایان بیماری همه‌گیر کرونا دور است

کارشناسان کمیته سازمان بهداشت جهانی از احتمال پیدایش و شیوع گونه‌های نگران‌کننده جدید ویروس کرونا که خطرناک‌تر هستند، خبر دادند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) نسبت به «احتمال زیاد» پیدایش گونه‌های جدید ویروس کرونا که «احتمالا خطرناک‌تر» هستند، هشدار داد.

کارشناسان این کمیته که به مدیرکل سازمان بهداشت جهانی مشاوره می‌دهند در بیانیه‌ای یادآور شدند: پایان بیماری همه‌گیر کرونا دور است و احتمال پیدایش و شیوع گونه‌های نگران‌کننده جدید که احتمالا خطرناک‌تر هستند و حتی مهار آن دشوارتر است وجود دارد.

دیدیه اوسین، رئیس فرانسوی این کمیته در یک نشست خبری تاکید کرد: روند‌های اخیر نگران‌کننده است، ۱۸ ماه پس از اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی بهداشت عمومی، ما همچنان به دنبال ویروس هستیم و ویروس همچنان به دنبال ما می‌آید.

در حال حاضر این سازمان چهار گونه ویروس کرونا را در دسته گونه‌های «نگران‌کننده» طبقه بندی کرده است که شامل گونه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا است، گونه دلتا که منشا آن از هند است بسیاری مسری‌تری از بقیه گونه‌ها معرفی شده که در برابر واکسن‌ها کمی مقاوم‌تر است.

پروفسور اوسین تاکید کرد که این کمیته دو توصیه اصلی را ارائه داده است که یکی از آن‌ها دفاع از دسترسی عادلانه به واکسن است.

او درباره دومین موضوع گفت که با توجه به نابرابری در دسترسی به واکسن، تزریق دُز سوم که برخی از شرکت‌های داروسازی مانند بیون‌تک و فایزر اشاره کرده‌اند، توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مرگ بر چین...
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مرگ بر هرکسی . . . تنها امریکا دارد بهره برداری میکند
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
این ویروس تا نسل بشر رو منقرض نکنه دست بردار نیست
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
تا جلوی جوونا و نوجوونا گرفته نشه حالا حالاها کرونا میتازونه
ایرانی
۰۸:۱۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
شما جلوی جوونایی که قراره از 20 روز دیگه هرشب تا نصف شب برن 10تا 10تا تو هیئت ها وایسن قیافه بگیرن و عکس بندازن رو بگیر و اونایی که با جیب پر پول میرن تو صف نظری تنگ هم وایمیسن رو جمع کن باشه ما هم بقیه که ولن اینور اونور رو جمع میکنیم.دری وری میگی چرا؟دولت نمیخواد واکسن بزنه درست درمون اگه میخواست تا حالا زده بود،نمیخواد پول خرج کنه فکر مردم نیست دنبال مصونیت همگانیه که اینهمه کشت و کشتار شده با کرونا
آقای خبرگزاری اسکرین شات دارم از مسیجم چون هیچوقت بیطرفانه نبودی و پیغامایی که به نفع خودت بوده پخش میکردی برای همین اسکرین شات دارم که اگر ادیت کردی توی اینستا آپلود کنم این صفحه رو ، یا پخش نکن یا ادیت نکن بیطرف باش