سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان مطرح کرد:

تولید هزارمگاوات انرژی خورشیدی/خسارت قطع برق به واحد‌های صنعتی کرمان

زینی وند گفت: در بازه زمانی دو ساله استان باید برای تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی هدف گذاری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مصوب شد کارگروهی برای سرعت بخشیدن به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت‌های فیزیکی بالا و همچنین پروژه‌های فعال اقتصادی که زیر ظرفیت مصوب کار می‌کنند، تشکیل شود.

این کارگروه  برای رفع موانع تولید و همچنین تسهیل و تسریع در واگذاری منابع طبیعی فعالیت خواهد کرد.

در این جلسه همچنین مصوب شد: با هماهنگی شورای دولت و بخش خصوصی گفتگوی کشور برای تفویض اختیار به سازمان‌های استانی در جهت سرعت بخشی به تولید و همچنین اجرای قانون تسهیل تصفیه بدهکاران اقدام شود.

زینی وند ،استاندار کرمان در این جلسه گفت: مهمترین عامل در توسعه گفتمان واحد و تمرکز بر نقاط ضعف و همچنین فرصتهااست و ذیل این هم افزایی می‌توان آسیب شناسی کرد وجابجایی دولت و تبیین دیدگاه‌ها نباید ریل گذاری که در طول ۸ ماه گذشته در جهت تولید در استان ایجاد شده را برهم بزند.

زینی وند به کاهش خاموشی‌ها از بخش خانگی و انتقال آن به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی دو ساله استان باید برای تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی هدف گذاری کند.

در این جلسه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: سوء مدیریت در این وزارتخانه به علت نبود اعتقاد به سرمایه گذاری در حوزه برق، قیمت گذاری‌های دستوری و پرداخت نشدن مطالبات بخش خصوصی باعث خاموشی‌های اخیر شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون قطعی برق واحد‌های مسکونی به سمت واحد‌های صنعتی رفته گفت: گزارش‌های رسیده از واحد‌های صنعتی نگران کننده است و در صورتی که این واحد‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند خسارت‌های سنگینی می‌بینند.

او تاکید کرد: استان باید در میان مدت و بلندمدت در صنعت نیروگاهی سرمایه گذاری کند و واحد‌های صنعتی جدید برای راه اندازی نیروگاه‌های اختصاصی با سوخت‌های فسیلی و تجدیدپذیر اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین از راه اندازی واحد تولید سلول‌های های خورشیدی با ۲۰۰ میلیون دلار تجهیزات ظرف چنده ماه آینده در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این واحد امکان تولید هزار مگاوات برق در استان فراهم خواهد شد.

در این جلسه رئیس اتاق بزرگانی استان کرمان نیز گفت: به کمک سازمان صمت و مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام به عارضه یابی در بنگاه‌های اقتصادی در سطح فناوری، بازار و مدیریت کرده و به زودی گزارش آن ارائه خواهد شد.

طبیب زاده همچنین با بیان اینکه عمده مشکلات بنگاه‌ها در حوزه آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی است گفت: رایزنی‌هایی با منابع طبیعی برای تسهیل قوانین انجام شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.