سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امنیت و شخصیت ارمغان چادر برای زن

در جوامع مختلف زنان با حفاظت و پاسداری از گوهر عفاف در کنار رعایت حجاب و پاکدامنی می‌توانند کانون گرم خانواده را مستحکم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پوشش  امر غریزی و فطری برای انسان از ابتدای خلقت تاکنون بوده است لذا از دیرباز بشر به این مهم اهتمام داشته و در تمامی ادیان صاحبان قدرت این امر را سرلوحه کار خویش قرار داده اند.

دین مبین اسلام زن را گوهری ناب و ارزشمند قلمداد کرده است لذا برای او ارزش و احترام خاصی قائل شده و حجاب و عفاف را به وی ارزانی داشته است، زیرا زن رکن اصلی یک خانواده می باشد که در سعادت اعضای خانواده و سلامت جامعه نقش آفرین دارد.

در جوامع مختلف زنان با حفاظت و پاسداری از گوهر عفاف در کنار رعایت حجاب و پاکدامنی می‌توانند کانون گرم خانواده را مستحکم کنند و برای تربیت فرزندان بهترین نقش را ایفاء کنند.

با توجه به جایگاه ویژه زن در کانون خانواده و جامعه استفاده ابزاری و کالایی برای تبلیغات با منزلت و جایگاه زن تعارض دارد.

متاسفانه در دنیای امروز با توجه به تبلیغات مسموم دشمنان و پیشرفت‌های کاذب مساله حجاب روز به روز کم رنگ‌تر می‌شود که این امر استحکام خانواده‌ها را خدشه دار کرده است و هر روز شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه جهانی هستیم.

قطعا حجاب هیچ گونه محدودیتی برای امورات بانوان و مانعی برای پیشرفت و ترقی آنان به وجود نمی‌آورد بلکه زمینه را برای تکریم بیشتر آنان فراهم می‌کند.

انقلاب اسلامی به زنان ایران جایگاه و منزلت والایی بخشید و همواره منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری راهگشای مسیر پیشرفت و‌تعالی آنان بود.

هفته حجاب و عفاف فرصتی شد تا با یکی از بانوان کوهبنانی که هم خود الگوی حجاب است و هم سال‌ها در کسوت رئیس کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان برای گسترش حجاب در شهرستان تلاش کرده است به گفت و گو بنشینیم.

مرضیه مجیدی کوهبنانی رئیس کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان گفت: از سه یا چهار سالگی مادرم برای من و خواهرم چادر دوخت و ما را به این پوشش مقدس عادت داد.

اوافزود: باتوجه به این که بنده فرزند شهید هستم و سردار شهید نوح مجیدی در وصیت نامه خصوصی که برای من و خواهرم نوشت سفارش زیادی بر حجاب کامل یعنی چادر داشت و مادرم که از فرهنگیان شهرستان بود خود الگوی حجاب کامل بود و همواره تاکید بر حجاب داشت بنده با سفارش پدر و مادر علاقه زیادی به پوشیدن چادر و رعایت حجاب دارم.

نماینده کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان بیان داشت: چادر باعث امنیت و شخصیت یک بانو است و به هیچ عنوان محدودیت نیست لذا نباید به تبلیغات مسموم بدخواهان توجه کرد.

مجیدی کوهبنانی تصریح کرد: به نظر من در برخورد با زنان بی حجاب باید با متانت امر به معروف و‌نهی از منکر کرد و این بانوان را به پوشیدن چادر و رعایت حجاب اسلامی توصیه کنیم وآن‌ها را به این باور برسانیم که چادر تامین کننده امنیت یک بانواست.

اوافزود: الگوی زنان مسلمان حضرت زهرا (س) و سلاله پاک اوست باید با اقتدا به این بانوی بزرگ حجاب اسلامی رو حفظ کنیم چرا که عفت یک زن نشان دهنده شخصیت و بزرگی اوست و از طرفی حافظ امنیت یک بانو حجاب و عفاف است.

نماینده کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان بیان داشت: مردان و پسران هم باید عفت در کلام ونحوه برخورد را رعایت کنند و پوشش اسلامی خودشان را حفظ کنند.

مجیدی کوهبنانی تصریح کرد:همگان بدانند که حجاب برای بانوان حصار و محدودیت نیست بلکه وسیله ارتقاء و ترقی او است ویک بانوی مسلمان وظیفه دارد خود را از نامحرم بپوشاند و شئونات اسلامی را رعایت کند همانطور که شهدای ما تاکید کردند حجاب یک زن کوبنده‌تر از خون شهداست و همه‌ ما باید آرمان‌های شهیدان را زنده نگه داریم و به وصیت نامه آن‌ها عمل کنیم.

او افزود: به نظر من چادر کامل‌ترین و پوشیده‌ترین حجاب برای بانوان و دختران است که باعث آرامش و امنیت یک بانو می‌شود تا از نگاه‌های مسموم در امان باشد.

مجیدی کوهبنانی گفت: به قطع یقین همه‌ بانوان شهر کوهبنان که به مذهبی بودن و فرهنگی بودن شهرت خاص دارند محجبه هستند در حقیقت از حجاب و عفاف بسیار خوبی برخوردارند خیلی خوشحال هستم که بانوان این شهر اصالت خودشون رو هنوز دارند و باعث خوشبختی است که حجاب برتر را کنار نگذاشتند.

اوافزود: حجاب وعفاف در زندگی یک زن باعث می‌شود تا همسر وفرزندانش احساس امنیت و راحتی داشته باشند و به طرف موازین دینی حرکت کنند.

نماینده کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان گفت: به عنوان نماینده کمیسیون امور بانوان کوهبنان به دختران جوان توصیه می‌کنم رهرو راه بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س) باشند و در حفظ عفاف وحجاب اسلامی ثابت قدم بمانند.

مجیدی کوهبنانی تصریح کرد:انقلاب اسلامی نه تنها به زنان ایران بلکه به زنان عالم هویت و شخصیت داد باعث شد که زنان ایرانی در جامعه‌ای سالم با امنیت کامل زندگی کنند واین را مدیون خون‌های پاکی هستیم که برای امنیت و آرامش ریخته شد پس باید حافظ خون شهیدان باشیم.

اوافزود: بانوان عفیفه در پرتو قران کریم، احادیت اهل بیت و منویات مقام معظم رهبری با حجاب خودشان از آرمان‌های امام راحل و شهیدان دفاع کنند.

نماینده کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان بیان داشت: فرزندانم هم به حجاب و عفاف اهمیت می‌دهند من سعی می‌کنم که فرزندانی صالح و باتقوا تحویل جامعه‌ی اسلامی و ایران عزیز بدهم.

مجیدی کوهبنانی تصریح کرد: مادرم تعریف می کرد وقتی من ۴ ساله بودم با خواهرم که یک سال از من کوچکتر بود در صحن مطهر حرم امام رضا (ع) با چادر می‌رفتیم که یکی از خدام از چادری بودن دوتا دختر بچه‌ی سه  و چهار ساله خوشش آمد خودش ما را برای زیارت امام رضا (ع) به کنار ضریح مطهر برد.

اوافزود: به نظرم زنان ودختران کوهبنانی همچنان با اصالت هستند و حجاب وعفاف خودشون رو حفظ کردند امیدوارم که این روند ادامه دار باشد.

مجیدی کوهبنانی گفت: از سال ۸۷ در کمیته امور بانوان فرمانداری کوهبنان فعالیت دارم و از سال ۹۴ به عنوان مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان انجام وظیفه می‌کنم که طی این سال‌ها برگزاری همایش عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه حجاب، برگزاری جشن‌ها واردو‌های تفریحی در هفته عفاف وحجاب برای بانوان، برگزاری جلسات پرسش و‌پاسخ با حضورعلما و مشاورین برجسته استان و کشور و... با همکاری بسیج و سپاه، ادارات آموزش و‌پرورش، ورزش و جوانان و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و بهداشت و درمان برگزار شده است.

نماینده کمیسیون امور بانوان فرمانداری کوهبنان بیان داشت: کلام آخر این که این انقلاب به آسانی به دست ما نرسیده چه خون‌هایی که ریخته شده چه بچه‌هایی که با درد بی پدری و بی مادری روزگار گذراندند، چه مادرانی که چشم انتظار جگر گوشه هاشان نشستند و از دنیا رفتند وچه پدر‌هایی که عزیزاشان را بدرقه کردند تا اسلام زنده بماند تا زنان و دختران ما راحت و با آرامش زندگی کنند. انتظار شهدا این است همه در خط ولایت و رهبری حرکت کنیم، بانوان با حجاب وعفاف خودشان می توانند حافظ انقلاب و خون شهدا باشند و امیدوارم که شرمنده شهدا نباشیم و وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم وبه آن عمل کنیم.

هفته حجاب وعفاف فرصت مغتنمی است که با یکی دیگر از بانوان کوهبنانی که خود محجبه و الگوی کامل حجاب برای بسیاری از زنان و دختران شهرستان است و به عنوان مسئول جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان کوهبنان فعالیت دارد به گفتگو بنشینیم.

سکینه شاهرخی مسئول جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان کوهبنان گفت: از سن تکلیف با عنایت خانواده ام چادری شدم البته در حجاب من مادر بزرگم که از سلسله جلیل القدر سادات بود نقش مهمی داشت.

اوافزود: حجاب به هیچ وجه‌محدودیتی برای حضور من در فعالیت‌های اجتماعی نداشته بلکه باعث شده که با اطمینان بیشتر بتوانم فعالیت کنم.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان کوهبنان بیان داشت: در برخورد با افراد بدحجاب سعی می‌کنم با اعمالم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشم و بارفتارم مبلغ حجاب باشم وبه نظر من فلسفه حجاب و عفاف رشد تعالی انسان به ویژه بانوان است در حالی که کامل‌ترین حجاب چادراست، چادری که همراه باعفاف باشد.

اوافزود: برای سلامت، رشد و تعالی جامعه حجاب بانوان ضروری است در حالی که قران کریم هم زنان وهم مردان را در زمینه حجاب و عفاف مورد خطاب قرارداده است.

شاهرخی تصریح کرد:حجاب و عفاف نه تنها برای زنان محدودیت و حصار نیست برعکس حجاب نوعی مصونیت در برابر نامحرمان محسوب می‌شود لذا به دلیل آفرینش خاص زن که همانند گوهری درصدف است اسلام بر رعایت حجاب و عفاف بانوان تاکید دارد.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان کوهبنان بیان داشت:چادرکامل‌ترین پوشش و حجاب برتر برای زنان جامعه است توفیق الهی و خدمت به جامعه باعث شد که بنده به عنوان یکی از زنان محجبه در شهر کوهبنان باشم.

او افزود: رعایت حجاب اسلامی بر سلامت روحی، روانی وخانوادگی بنده تاثیر گذار بوده و در رشد و تعالی خودم کمک زیادی کرده است.

شاهرخی تصریح کرد: درمقام توصیه نیستم، اما در یافتم اگر بخواهیم به مراتب رشد وکمال انسانی برسیم یقینا باید مراقب حجاب وعفت خود باشیم.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان کوهبنان تاکید کرد:انقلاب اسلامی باعث شدحجاب عالمانه‌تر انتخاب شود، چون معمولا دختران از رفتارمادران الگو می‌گیرند تلاش کردم تا فرزندانم اسوه و الگوی حجاب برای دوستان و اقوام باشند.

اوافزود: متاسفانه بابی تفاوتی برخی مردان و زنان جامعه بدحجابی روبه گسترش است در حالی که ازسال ۱۳۷۹ با برگزاری جلسات، همایش‌ها و کار‌های فرهنگی سعی کردیم قدم هر چند کوچکی درجهت ترویج فرهنگ حجاب وعفاف برداریم.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان کوهبنان ادامه داد: برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد با زنان بدحجاب بیشترسعی کردم بااخلاق و رفتارم تاثیر گذار باشیم.

شاهرخی تصریح کرد: امام عصر (عج) فرمودند خدایا به زنان امت من حیا و پاکدامنی بیاموز که امیدوارم همه ما با بهره مندی از آیات و روایات و عنایت به منویات مقام معظم رهبری برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف گام برداریم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.