سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات برخی مقامات عراقی درباره قطع جریان آب ایران به عراق

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات برخی مقامات عراقی درباره قطع جریان آب از ایران به عراق پاسخ داد.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اظهارات برخی مقامات عراقی درباره قطع جریان آب از ایران به عراق گفت: واقعیت این است که ایران در سال آبی جاری در همه حوضچه های داخلی و مشترک با کاهش شدید بارش مواجه است و اگر احیاناً در نقطه ای، جریان آب رودخانه ها قطع شده باشد، به علت کمبود بارش و خشکسالی بوده است. از سوی ایران اقدام جدیدی بر روی رودخانه ها انجام نشده و لذا کاهش جریان آب ارتباطی با اقدامات ایران ندارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست دوستی و حسن همجواری و بر اساس ملاحظات اسلامی و انسانی، اهمیت فراوانی برای وضعیت مردم کشورهای همسایه قائل است و اعتقاد دارد توسعه و آبادانی در مناطق مرزنشین کشورهای همسایه و گسترش مراودات و تعاملات حتماً منجر به توسعه اقتصادی و امنیت در هر دو سوی مرزها می شود.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای گفت‌وگو و تبادل نظر با جمهوری عراق در قالب ترتیبات قراردادی فی مابین اعلام کرده و می کند و در این چارچوب، از گفتگو برای درک مشترک و رفع هرگونه سوء برداشت استقبال می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.