سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در آمریکا در سه دهه گذشته

یک نشریه آمریکایی همزمان با افزایش جان باختگان همه‌گیری کرونا، از افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، براساس اطلاعات دولت فدرال آمریکا و همچنین مرکز بهداشت و درمان این کشور در سال ۲۰۲۰، همزمان با افزایش جان باختگان کرونایی در آمریکا، مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در این کشور نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته میلادی ۹۳ هزار و ۳۳۱ مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا به ثبت رسیده است که این به معنی ثبت رکورد جدیدی در این کشور و بالاترین افزایش سالانه مرگ و میر در این زمینه در سه دهه گذشته است. پیشتر گزارش می‌شد هرساله حدود ۷۳ هزار فوت سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا ثبت می‌شود.

یک استاد بهداشت عمومی دانشگاه جان هاپکینز در این باره گفت: «این رقم حیرت‌انگیزیست. ابزار بهداشت عمومی ما نتوانسته پاسخگوی بحران ویروس کرونا باشد.»

به گفته کارشناسان اعتیاد به مواد مخدر و کادر درمان آمریکا: «همه‌گیری کرونا و به دنبال آن انزوای اجتماعی و از دست داد شغل، در آمریکا مصرف بیش از حد مواد مخدر را افزایش داده و در این میان در سال ۲۰۲۰ فنتانیل (شبه مورفین) به وفور در آمریکا در دسترس عموم قرار گرفت و این باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر شد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.