به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ شرکت توئیتر اعلام کرد که کاربران با Fleets که در بالای تایم لاین این پلتفرم بودند و پس از ۲۴ ساعت از بین میرفتند، خداحافظی کنند. این ویژگی نسبتا جدید که فقط هشت ماه از راه اندازی آن میگذرد، به دلیل استقبال کم از طرف کاربران برای همیشه از دسترس خارج میشود.
بیشتر بخوانید
ویژگی کوتاه مدت فلیت در بعضی مواقع بحث برانگیز بود. بلافاصله در دسترس قرار گرفتن آن برای همه کاربران توئیتر در نوامبر گذشته ، سوالات بسیاری را در مورد چگونگی استفاده از این ویژگی ایجاد کرد. سوالات دیگری هم مطرح شده بود که آیا توئیتر واقعاً به ویژگی فلیت برای خود نیاز دارد؟
از سوم آگوست، کاربران فقط میتوانند Spaces، اتاقهای گفتگوی صوتی زنده توئیتر را در بالای تایم لاین خود ببینند. تصمیم توئیتر در مورد حذف Fleets فقط مربوط به عدم کارایی این ویژگی نیست، بلکه این شرکت هنوز راه حل مناسبی درمورد اینکه چگونه افراد بیشتری را به ایجاد تعامل با کاربران دیگر دعوت کند؛ پیدا نکرده است. برای سالها، توئیتر تلاش کرده تا کاربران جدید بتوانند به طور منظم پست بگذارند و فقط توئیتهای دیگران را نبینند. Fleets که الهام گرفته از قابلیت Stories است و توسط Snapchat ابداع شد و با راه اندازی در اینستاگرام محبوبیت بیشتری پیدا کرد و برای راحت تر شدن کاربران از توئیت کردن، در این پلتفرم مورد استفاده قرار گرفت.
ایلیا براون، معاون تولید توئیتر در بیانیهای گفت: "ما امیدواریم که Fleets به افراد بیشتری کمک کند تا تعاملات بیشتری با دیگر کاربران در توئیتر داشته باشند. اما زمانی که Fleets را به همه معرفی کرده ایم، شاهد افزایش تعداد افراد جدیدی نبودیم که با این قابلیت جذب توئیتر شده یا مکالماتی را آغاز کرده باشند. "
گفتنی است که در آغاز راه اندازی این ویژگی، کاربران بسیاری از آن استقبال کرده و هنوز هم از آن استفاده میکنند.
انتهای پیام/