سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۵۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان/ کشف ۱۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق/ متلاشی شدن اعضای باند سارقان با ۳۰۰ فقره سرقت درون خودرو 

مهم‌ترین حوادث ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

متلاشی شدن اعضای باند سارقان با ۳۰۰ فقره سرقت درون خودرو 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای درون خودرو و کشف ۳۰۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد درون خودرو در سطح شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری "۲۲ آزادگان" شهرستان شیراز با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای که همدست هم بودند را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۰۰ فقره سرقت قطعات انواع خودرو‌ها اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۵۰ دستگاه ضبط و ۷۰ دستگاه باند و سایر متعلقات مسروقه کشف شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر (۲ مالخر و ۲ رابط فروش) نیز دستگیر شدند، بیان کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌‍اند، به شهروندان توصیه کرد: چنانچه پارسال و در سه ماهه نخست امسال خودرو آنان مورد سرقت قرار گرفته و تا کنون کشف نشده است جهت پیگیری به کلانتری ۲۲ واقع در شیراز- خیابان آزادگان- کوچه ۵ مریم مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

کشف ۱۵۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های "فارس و خراسان رضوی" ۱۵۰ کیلو حشیش کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، دیشب ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری سمند قصد انتقال یک محموله تریاک از "فسا" به "شیراز" دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور‌های مواصلاتی اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری سمند حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست را صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از این سواری ۱۵۰ کیلو حشیش کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست برای مقابله با قاچاقچیان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

۲ هزار لیتر مواد شیمیایی احتکار در شیراز کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان انبار حاوی ۲ هزار لیتر مواد شیمیایی احتکار شده به ارزش ۵۰ میلیارد ریال را در شیراز کشف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار مواد شیمیایی در یک انبار واقع در بلوار امیرکبیر شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: بلافاصله ماموران انتظامی با کسب مجوز قضائی به مکان مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، ۱۰۰ گالن ۲۰ لیتری مواد شیمیایی تحت عنوان "نانو سیلیکون کنسانتره" احتکار که برای ضد آب سازی مصالح ساختمانی و ... استفاده می‌شود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص مالک پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

۱۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شیراز جمع آوری شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۱۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در شرکت خود در شهر "صدرا" اقدام به نگهداری و استفاده از دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

در داراب بیش از ۱۱۷ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۱۷ کیلو و ۵۲۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی پاسگاه "رستاق" شهرستان داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و به آنان دستور ایست دادند.

او افزود: رانندگان بدون توجه به اخطار پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از هر دو خودرو ۱۱۷ کیلو و ۵۲۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ژنراتور برق قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک دستگاه ژنراتور برق قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی بیان کرد: ماموران انتظامی پلیس آگاهی "فراشبند" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو یک دستگاه ژنراتور برق خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه کارشناسان ارزش آن را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

خودرو ام وی ام حامل ۱۹ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از کشف ۱۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری ام وی ام خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر ماموران انتظامی سروستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک سواری ام وی ام که از کرمان به سمت شیراز در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در درب‌ها جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه در این خصوص یک نقر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در فیروآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با دستگیری دو سارق در این شهرستان، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۲ دستگاه موتورسیکت مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت موتورسیکلت اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

هشدار پلیس کازرون در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان "کازرون" در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو نکاتی را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری خوب و مستمر مردم با پلیس از شهروندان خواست با رعایت نکات ذیل پلیس را در امر مبارزه و پیشگیری از سرقت یاری کنند.

-هرگز خودرو خود را در اماکن خلوت و تاریک پارک نکنید.

-اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

-خودرو خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنید.

-همیشه هنگام ترک خودرو از گذاشتن سوئیچ روی آن حتی برای چند ثانیه خودداری و از بسته شدن درب‌ها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید.

-شهروندان هنگام تردد به مراکز تجاری و تفریحی از پارکینگ‌های عمومی و مجاز جهت پارک خودرو استفاده کنند.

-اگر خودرو شما دچار نقص فنی شد به هیچ عنوان اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس برای تعمیر و راه اندازی آن پشت فرمان بنشینند.

-هنگام تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن‌ها وجود دارد مراقب خودرو خود باشید.

مشاوره پلیس ارسنجان مانع از خودکشی مرد میانسال شد

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: حضور و اقدام مشاوره‌ای به موقع پلیس، مانع از خودکشی یک مرد سالمند و باعث بازگشت وی به زندگی شد.

سرهنگ محمد‌علی فرهادی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اقدام به خودکشی یک فرد سالمند در یکی از محلات این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی و مشاوران پلیس ارسنجان به محل اعزام شدند.

او افزود: مأموران انتظامی با حضور و اقدام سریع و فداکارانه و همچنین با ارائه مشاوره و صحبت با وی باعث شدند این مرد ۶۲ ساله که قصد داشت خود را از بالای یک ساختمان به پائین پرتاب و خودکشی کند از تصمیم خود منصرف و به زندگی بازگردد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام به موقع و سریع مأموران انتظامی در راستای نجات جان این شهروند، بیان کرد: یاس و ناامیدی نسبت به آینده، نداشتن اعتماد به نفس در مبارزه با مشکلات زندگی و یک تصمیم آنی باعث بروز چنین مشکلاتی در سطح جامعه می‌شود که مشاوران پلیس در مقر‌های انتظامی در هر ساعت از شبانه روز آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای و رفع مشکلات شخصی و خانوادگی شهروندان را دارند.

افتادن دختر بچه ۲ ساله در استخر آب منجر به مرگ وی شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: دختر بچه ۲ ساله پس از سقوط در یک استخر فوت کرد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: دیروز در پی مراجعه حضوری فردی مبنی بر فوت دختر بچه ۲ ساله اش در بیمارستان، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید به بیمارستان اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در بیمارستان و در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختر بچه‌ای ۲ ساله به همراه پدر و مادرش برای سرکشی از زمین‌های کشاورزی رفته بودند که به دلیل غفلت آنان کودک به داخل استخر ذخیره آب سقوط و فوت کرده است.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه جسد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد، تصریح کرد: حادثه همواره در کمین است و لازم است خانواده‌ها با نظارت بر رفتار کودکانشان از وقوع حوادث تلخ این چنینی پیشگیری کنند.

مرگ مرد جوان براثر برق گرفتگی

گرفتار شدن مرد جوان در درز انقطاع ساختمان در اثر برق گرفتگی، مرگ وی را رقم زد.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: ساعت ۱۴:۳۳ ظهر امروز یک مورد حادثه برق‌گرفتگی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز بلافاصله نیرو‌های امداد و نجات ایستگاه شش را به محل حادثه در بلوار قائم اعزام کرد.

بنابر اظهار شاهدان، مردی ۳۰ ساله که به دلیل بسته شدن درب مغازه خود بدون رعایت موارد ایمنی از درز انقطاع، حد فاصل مغازه و یک ساختمان مسکونی اقدام به باز کردن درب مذکور می‌کند، دچار برق‌گرفتگی شده و در همان محل گرفتار می‌شود.

به محض رسیدن نیرو‌های عملیاتی به محل حادثه، سریعا برق ساختمان مسکونی و مغازه قطع و محل ایمن می‌شود.

آتش نشانان فرد آسیب دیده را رها سازی کرده و سریعا در اختیار عوامل اورژانس حاضر در محل قرار دادند.

عوامل اورژانس که در محل حادثه حضور پیدا کرده بودند با انجام معاینات پزشکی اولیه اعلام کردند این مرد ۳۰ ساله، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده است.

بررسی‌های اولیه نشان داد که احتمالاً عدم رعایت نکات ایمنی و بروز اتصالی در سیم کشی برق باعث بروز این حادثه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.