سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونا دلتا در نهبندان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر شهرستان نهبندان با افزایش موارد مبتلا به کرونا دلتا روبرو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، وضعیت بحرانی شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا هندی موسوم به دلتا موجب شد تا استاندار خراسان جنوبی بعد از گذشت ۴ روز از آخرین ستاد کرونا استان باری دیگر امرزو این ستاد را با حضور اعضا برای اخذ تصمیمات مهم تشکیل دهد.

مهدی زاده  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرستان نهبندان در حال حاضر با افزایش موارد مبتلا روبرواست و در مرحله بعد شهرستان‌های سربیشه، درمیان، طبس و بیرجند نیز وضعیت حادتری پیدا کردند.

او با اشاره به اینکه موارد مثبت کرونا از ابتدای تیر دو برابر شده است، افزود: بیماران تنفسی شهرستان‌های سرایان و زیرکوه نیز روبه افزایش است.

مهدی زاده گفت: میانسالان و سالمندان بیشتر با این ویروس درگیر شده، اما علت اینکه تعداد موارد فوتی کم است به دلیل تزریق حداقل یک دوز واکسن به افراد بوده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزایش شدیدی را در موارد رپید تست داشتیم و به ازای هر نفر مثبت ۱۰ نفر از اطرافیان رو تست کردیم که بالای ۵۰ درصد مثبت شدند و این موضوع جای نگرانی دارد.

او  خواستار منع تردد کامل از مبدا استان‌های همجوار به خراسان جنوبی شد.

در این نشست از برپایی بیمارستان صحرایی و افزودن تخت و دستگاه اکسیژن ساز و همچنین اعزام نیروی پرستار از شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و درمیان به نهبندان برای درمان بیماران کرونایی در شهرستان نهبندان خبر داده شد.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.