سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بهزیستی استان قم؛

۳۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در قم احداث می‌شود

پهلوانی ستوده گفت:امسال ۳۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در قم احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی پهلوانی ستوده مدیر کل بهزیستی استان قم ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از ۳۰ هزار نفر در سال گذشته گفت: این مشاوره‌ها در زمینهٔ مسائل خانوادگی، روانی، شغلی، تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: خط ارتباطی ۱۴۸۰ در جهت پاسخ به سؤالات و رسیدگی به شکایات فعال است و در سال قبل از طریق این سامانه ۱۵ درصد از مشاوره زوجین در آستانه طلاق منجر به سازش شد.

پهلوانی ستوده عنوان کرد: ۳۵ هزار خانواده در قم تحت پوشش خدمات بهزیستی‌اند و با توجه به مشکلات اقتصادی در سال گذشته ۱۰۰۰ پرونده افزایش‌یافته است.

پهلوانی ستوده راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در قالب ۲۲ خدمت به جامعه هدف را یکی از اقدامات مهم برشمرد و افزود: با راه‌اندازی ۲۴ مرکز مثبت زندگی بهزیستی، خدمات‌دهی به‌صورت محله‌ای افزایش‌یافته است و امیدواریم خیرین ما را در توسعه خدمات یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: اشتغال و کارآفرینی برای جامعه هدف یکی از رویکرد‌های مهم است و دراین‌باره یک هزار شغل جدید توسط بهزیستی ایجادشده است.

پهلوانی ستوده تصریح کرد: ساماندهی ۵۰۰ کودک کار و خیابانی در قم را یکی از خدمات مهم برشمرد و یادآورشد: ساماندهی کودکان کار و خیابانی مهم‌ترین اولویت بهزیستی در سال ۱۴۰۰ است و تا پایان سال تمامی این کودکان ساماندهی می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان قم در خصوص مشارکت‌های مردمی گفت: در سال گذشته ۵ میلیارد تومان در حمایت از نیازمندان از طریق پویش مردمی ایران همدل جمع‌آوری شد، شهروندان و خیرین نیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸ اهداء نمایند.

 او ادامه داد: در سال ۹۹ میزان مشارکت‌های مردمی افزایش چشمگیری داشت و بیش از اعتبارات دولتی برآورد شد، قطعاً بدون حمایت مردم نمی‌توانیم خدمات گسترده‌ای به جامعه هدف به‌ویژه در مسکن و مایحتاج زندگی ارائه دهیم.

پهلوانی ستوده عنوان کرد: در جهت افزایش خدمات نیز به سمت هوشمند سازی حرکت کرده‌ایم و تاکنون ۸ هزار پرونده الکترونیک در مراکز مثبت زندگی بهزیستی قم ثبت‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد به‌طورجدی دنبال می‌شود که دراین‌باره راه‌اندازی مرکز جامع اعتیاد و مرکز کاهش آسیب‌های معتادان بخشی از این اقدامات است.

پهلوانی ستوده همچنین تصریح کرد: امسال ۳۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در قم احداث می‌شود، در این زمینه خیرین نقش مهمی در تأمین مسکن نیازمندان دارند.

مریم علی شیری معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به ثبت ۱۹ فرزندخواندگی جدید در استان قم از سال گذشته تاکنون خاطرنشان کرد: ۱۰۴ کودک بی‌سرپرست یا بد سرپرست در دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی قم نگهداری می‌شوند.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی قم بیان کرد: تعداد ۱۳۷ فرزند نیز با مجوز‌های قضائی نزد اقوام نگهداری می‌شوند و برای هزینه این فرزندان نیز مبلغ یک‌میلیون تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بهزیستی قم ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.