سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قطعی برق صنایع، مانع عرضه محصولات فولادی در بورس کالا شد/۲۳۷ میلیون دلار زیان تحمیل شده به صنعت فولاد

کارشناس بورس کالا گفت: حدود ۲۳۷ میلیون دلار، زیانی است که قطعی برق به دلیل کاهش تولید شرکت های فولادی‌ بر این صنعت تحمیل کرده است.

مهدی بیات منش کارشناس بورس کالا در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با توقف فعالیت صنعت فولاد با توجه به شرایط برقی کشور بیان کرد:بحث کاهش زمان فعالیت صنایع فولادی به دلایل محدویت‌های ایجاد شده به مراتب تاثیر خود را بر جنبه‌های مختلف خواهد گذاشت.

او افزود: امروز که معاملات فولادی‌ها را در بورس کالا داشتیم، تنها چند عرضه محدود بیشتر وجود نداشت که متعلق به ورق‌های گالوانیزه جی بود. در بخش شمش فولادی امروز به طور کل عرضه‌ای وجود نداشت و این نکته قابل بیان است که در صنعت فولاد، شمش فولادی برای تولید، بیشترین برق را نیاز دارد.


این کارشناس بورس کالا گفت:بر اساس آماری از گروه محققان، تقریبا حدود ۲۳۷ میلیون دلار، زیانی است که قطعی برق به دلیل کاهش تولید شرکت های فولادی‌ بر این صنعت تحمیل کرده است.

بیات منش بیان کرد: یکی از دلایل عدم عرضه شمش فولادی‌ها امروز در بورس کالا، همین محدودیت‌های برقی موجود بوده است. شمش فولادی شرکت کاوه جنوب با ۹۰ درصد افت تولید هفتگی، فولاد چادرملو که عرضه کننده بیلت است با ۱۰۰ درصد و شمش فولاد سیرجان با ۱۰۰ درصد افت تولید هفتگی مواجه شده اند. این آمار و ارقام در مجموع نشان دهند تاثیر این محدودیت‌ها بر این صنعت بوده است.


این کارشناس بازاربورس کالا در ادامه اظهار کرد:فولاد جزو صنایع مادر محسوب می‌شود بنابراین بسیار واضح است که اگر صنایع مادر دچار مشکل شود صنایع دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما شاید با یک تاخیر زمانی و با توجه به عواملی مانند ذخیره کالایی، ممکن است این تاثیر درجات مختلفی داشته باشد، اما بالاخره اثر خود را می گذارد.


بیشتر بخوانید



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.