در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۴۱۴ واحدی، روی پله یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (سه شنبه ۲۲ تیر ماه) شاخص کل بورس با افت ۴۱۴ واحدی روی پله یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

/

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «فملی» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «ومدیر» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

افت ۳۱۶ واحدی شاخص هم وزن

شاخص هم وزن نیز با افت ۳۱۶ واحدی روی پله ۴۰۰ هزار و ۳۳۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید.

/

رشد ۶۶ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۶۶.۶۵ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۹۴۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان رسید.

/

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کگل، ومعادن و نوری به ترتیب با ۲۱۱۷.۴۹، ۹۵۲.۸۷، ۷۶۰.۰۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فملی، شستا و جم با ۱۲۶۰.۴۱، ۱۱۰۹.۶۷، ۳۲۶.۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های دی، مارون و کگهر به ترتیب با ۵۸.۹۵، ۵۶.۱۸ و ۱۰.۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد آریا، وهور و شگویا با ۱۱.۲، ۸.۴۴، ۸.۴۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه کانه فلزی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۱۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، بانک‌ها و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های میدکو، شفا و دلر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های شفارس، وآذر و زمگسا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های دی، حسیر و حپارسا، بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های بزاگرس، اوان و ساینا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

/

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، آپ و سپاس و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای همای، غدام و بکاب در بورس تهران داشتند. 

/

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، کمان و وسپهر بیشترین تقاضای خرید و بیشترین عرضه برای فروش را اراد ۸۶، اراد ۸۷ و اراد ۲۱۴ در فرابورس ایران داشتند.

/

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های وپارس، وتجارت و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های کگل ۲، کمند و کاما بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

/

همچنین نماد‌های دی، کرمان و صباح بیشترین حجم معامله و اراد ۲۱۴، اراد ۸۳۴ و اراد۳۱۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار