سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز به گروه‌های خونی O و B منفی در استان همدان

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان از کاهش ذخایر گروه خونی O و B منفی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فاطمه یادگاری مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به نیاز بالا و فوری بیماران به گروه‌های خونی O منفی و B منفی در استان به اهدای این گروه‌های خونی بیشتر نیاز است.

او بیان کرد: فراخوان تلفنی و پیامکی برای حضور اهداکنندگان دارای این گروه‌های خونی صورت گرفته است با این وجود برای پیشگیری از بروز کمبود، بیش از گذشته نیازمند یاری شهروندان هستیم.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: امید می‌رود با یاری و همکاری شهروندان میزان ذخیره خونی در ۲ گروه O منفی و B منفی را به حد نرمال رسانده تا بتوان در کمترین زمان نیاز‌ها و درخواست‌های بیمارستان‌ها برای تامین گروه خونی مورد نیاز بیماران را برطرف کرد.

یادگاری گفت: در سه ماهه نخست امسال هشت هزار و ۴۰۲ واحد خون در این استان اهدا شده است که ۱۸۹ تن از اهدا کنندگان خانم و مابقی آقا هستند.

او  با بیان اینکه چهار هزار و ۷۳۶ تن از مراجعان اهدا کننده مستمر و مابقی اهدا کننده بار اولی و باسابقه بودند افزود: از نظر استاندارد پزشکی آقایان  هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اظهار داشت: امسال ۹۳۹ واحد خون به استان‌های نیازمند از جمله گیلان، زاهدان و تهران و به صورت محدود به استان‌های سنندج و کرمانشاه به خاطر نیاز فوری به خون محموله‌هایی ارسال شد.

یادگاری یادآوری کرد: سال گذشته نیز بیش از پنج هزار واحد خون به استان‌های مختلف از جمله تهران، ایلام، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

او اظهار کرد: همدان دارای ۲ مرکز اهدای خون در مرکز استان و شهرستان ملایر است و در مابقی شهرستان‌ها از تیم‌های سیار برای خونگیری استفاده می‌شود.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اضافه کرد: ۳۳ هزار و ۴۰۸ همدانی سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا نسبت به اهدای خون اقدام کردند همچنین میزان اهدای «پلاکت آفرزیس» در سال گذشته ۶۶۲ واحد بوده است.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.