مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت :برای اطمینان از عدم کمبود خون در بانوان تست سریع همو گلوبین گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان گفت : اهدای خون در دوران قاعدگی زنان هیچ مشکلی از جمله کمبود خون را برای آن‌ها به دنبال ندارد و این موضوع یک باور غلط است و علت مهم عدم اهدای خون، ترس آن‌ها از خونگیری است.

او در ادامه افزود: افرادی که برای اهدای خون به سازمان مراجعه می‌کنند پیش از خونگیری معاینه می‌شوند تا صلاحیت لازم را برای اهدای خون داشته باشند و این در حالی است که جهت اطمینان از عدم کمبود خون در زنان تست سریع هموگلوبین از آن‌ها گرفته می‌شود.

محمدی ادامه داد: فردی که کمبود خون داشته باشد نمی‌تواند خون با کیفیت بالا را اهدا کند و همچنین دریافت کننده باید از یک واحد خون با کیفیت مناسب استفاده کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه خون اهداکننده باید غلظت لازم را داشته باشد بیان کرد: در حال حاضر شاخص اهدا خون در زنان در سطح کشور ۴ درصد ثبت شده است و  شاخص میانگین اهدای خون در زنان کردستان و کرمانشاهی ۸ درصد و بالاتر از میانگین کشوری  است در حالی که  این شاخص در دوران دفاع مقدس بین زنان ۴۵ درصد ثبت شده است.

محمدی یاد آور شد: بهترین زمان برای اهدای خون زنان یک هفته پس از اتمام عادت ماهیانه است و خونگیری در این دوران توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ممنون میشم لطف بکنید تصویری اطلاع رسانی کنید