سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سه ماهه نخست امسال؛

بیش از یک تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند گفت: درسه ماه ابتدای امسال یک تن و یکصد کیلو گرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند کشف و معدوم شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میثم قیاسی رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند گفت: به منظور نظارت بر بهداشت مواد غذایی دامی در سه ماهه نخست امسال ، هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی فاسد در شهرستان کشف و نابود شده است.

او افزود: مواد خام دامی فاسد کشف شده شامل انواع گوشت ماهی ، مرغ و گوشت قرمز گرم و منجمد بوده است که هنگام بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی شهرستان، جمع آوری و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهاوند با اشاره به فعالیت۳۵۰ واحد عرضه و فروش مواد خام دامی در شهرستان و گستردگی این مراکز در شهرستان اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی بر فرایند تولید، کشتار و عرضه گوشت دام و طیور نظارت مستمر دارند و اکیپ‌های ثابت و سیار همه روزه بر این امر اهتمام می‌ورزند.

سلگی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی از جمله قصابی ها ، مرغ فروشی ها، رستوران ها و  کبابی ها  در تمام نقاط شهرستان توسط کارشناسان این اداره صورت گرفته است که طی بازرسی های انجام شده  کارشناسان این اداره یک تن و یکصد کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی را کشف و ضبط کرده اند.

او تاکید کرد: از شهروندان در خواست می‌شود از خرید گوشت‌های بدون برچسب و مهر دامپزشکی پرهیز کنند و  گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند. همچنین شهروندان می توانند هرگونه پیشنهاد ، انتقاد و گزارش تخلفات را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.