سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش دانش بنیان‌ها برای صادرات محصولاتشان به کشور‌های همسایه

کارشناس توانمندی سازی صندوق نوآوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در تلاشند که محصولاتشان را به کشور‌های همسایه صادر کنند.

مرادی، کارشناس توانمندی سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروز (دوشنبه، ۲۱ تیر) آخرین روز بازدید از نمایشگاه بین المللی اوراسیاست.

او افزود: در این نمایشگاه ۲۰ شرکت‌های دانش بنیان به صورت غرفه دار، محصولاتشان را برای معرفی و مذاکره با شرکت‌های خارجی به نمایش درآوردند، از بین آن‌ها ۱۴ شرکت ایرانی با شرکای خارجی برای صادرات محصولاتشان پای مذاکره نشستند.

مرادی ادامه داد:  برای بازدید از این نمایشگاه، هیئت‌های مختلفی از کشور‌های روسیه، بلاروس، قرقیزستان حضور داشتند. هیئتی که امروز در این نمایشگاه حضور دارد، هیئتی ۸ نفره در حوزه سلامت است که از کشور افغانستان برای مذاکره و بازدید از محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه حاضر شدند.

این کارشناس توانمندی سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برنامه‌ای که برای این هیئت ۸ نفره در نظر گرفتیم، جلسه با ۱۵ شرکت دانش بنیان است که محصولاتشان را برای صادرات به این کشور‌ها به تجار آن‌ها ارائه و توانمندی‌های خود را در حوزه سلامت معرفی کردند. صندق نوآوری میزبان رئیس بیمارستان‌هایی از کابل، جلال آباد افغانستان است؛ این تجار در زمینه ارتوپدی چشم و بیماری‌های اطفال فعالیت دارند.

او در پایان تصریح کرد: هیئتی که از شهر هرات در این نمایشگاه حضور دارد، توزیع کننده اقلام پزشکی و تجهیراتی پزشکی در افغانستان است.

در این نمایشگاه علاوه بر اقلام تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، در زمینه دارو نیز محصولاتی را ارائه کردیم . هر شرکتی که امروز بتواند مذاکره موثری با تجار افغانستانی داشته باشد، در دو روز آینده این تجار برای بازدید از فضای شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شده و به محل این شرکت‌ها می‌روند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.