سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی فاضلاب کرمانشاه نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان گفت : برای ساماندهی کامل فاضلاب شهر کرمانشاه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهبازی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان گفت : فاضلاب شهر کرمانشاه در قالب سه فاز طراحی شده که در حال حاضر یک فاز آن در مدار بهره برداری قرار گرفته و جمعیت ۳۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

او گفت : دو سوم فاضلاب شهر کرمانشاه در حال حاضر به صورت خام و در ۱۹ نقطه وارد رودخانه قره سو می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان افزود: دو فاز باقی مانده و شبکه‌های اجرا نشده که حدود ۴۶۰ کیلومتر است و ایستگاه‌های پمپاژ آن حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فاضلاب شهر را به صورت کامل از رودخانه قره سو جدا ساخته و بتوان تمامی فاضلاب را تصفیه کرد.

شهبازی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته اعتبارات کمی برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده به طوری که در سال ۹۹ اعتبار در نظر گرفته ۳۶ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۱ میلیارد تخصیص داده شد.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که در همین رابطه ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی فاضلاب کرمانشاه در نظر گرفته شده که هم اکنون ۷۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و امیدواریم تا آخر سال این اعتبار به صورت صد درصد تخصیص پیدا کند.

شهبازی با اشاره به اینکه برنامه‌های این شرکت جهت ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه در یک سال محقق نخواهد شد، گفت: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۰ اجرای بخشی از خطوط باقی مانده و استارت فاز دوم تصفیه خانه است که ۴۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد و دو سوم از شبکه فاضلاب کرمانشاه تصفیه می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.