سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

کاهش بیماران بالای ۷۰ سال مبتلا به کرونا در ایلام

کریمیان از کاهش بیماران بالای ۷۰ سال مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت : واکسیناسیون در سلامت این گروه سنی تأثیر بسیار زیادی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت : در هفته‌ای که گذشت استانمان روند صعودی به لحاظ شیوع بیماری کرونا داشته و جزو استان‌هایی است که در معرض شیوع این بیماری قرار دارد.

او افزود : خوشبختانه در حال حاضر متوفیان بیماری کرونا در سطح استان نسبت به هفته‌های قبل بسیار کمتر شده است.

کریمیان ادامه داد : آنچه که در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه مشهود است، کاهش بیماران بالای ۷۰ سال مبتلا به کرونا می‌باشد که نشانگر این مطلب می‌باشد که واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در سلامت این گروه سنی تأثیر بسیار زیادی داشته است.

او اضافه کرد : از دلایل روند کاهشی متوفیان بیماری کرونا در سطح استان می‌توان به مسائلی همچون انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، ورود و استقرار دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی و پزشکی مناسب نسبت به گذشته در مراکز درمانی و تجربه و تلاش همکارانمان در سطح دانشگاه در راستای خدمات دهی به بیماران اشاره کرد.

کریمیان بیان کرد : در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۴۰۹۱۰نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۸۰۸نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعداد ۱۰۶بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۳۹۴۹۹مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان اظهار کرد : به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان خرداد ماه تعداد ۱۰۶۴۵مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد۱۳۷۱مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد ۵۹۳نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۲۷نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : از اول لغایت ۲۰ تیرماه نیز تعداد ۶۵۸۵ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۹۷۵مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۲۸۹نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۴ مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته ایم.

او در پایان عنوان کرد : در مقایسه هفته گذشته با دوهفته قبل تعداد نمونه گیری‌ها ۲۹/۵درصد، تعداد مبتلایان ۸۰/۵درصد، تعداد بستری‌ها ۲۰/۶درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۴۰۰درصد افزایش یافته که نشانگر افزایش آمار‌ها و هشدار به همه است که پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.