سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمباین‌ها به خط شده اند / آغاز برداشت برنج مازندران

برنج‌های خوش عطر و طعم مازندرانی از فردا برداشت و روانه بازار‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت برنج از فردا به طور رسمی در مازندران و در شهرستان آمل آغاز می‌شود، گفت: ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار مازندران امسال زیر کشت برنج رفت و پیش‌بینی می‌شود تولید امسال ۵ درصد بیشتر از پارسال باشد.

او افزود: ۴۴ درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان سهم مهمی در امنیت غذایی دارد.

بهادری گفت: ۱۵۲ هزار و ۲۹۸ هکتار شالیزار مازندران امسال زیر کشت ارقام محلی مانند طارم رفت و ۶۲ هزار و ۷۰۲ هکتار معادل ۲۹ درصد نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه استرس خشکالی تاثیری در کیفیت و کمیت برنج‌های مازندران نداشته است، ادامه داد: ۴۲ هکتار از شالیزار‌های مازندران در شرق استان به روش خشک کاری کشت شد و وضعیت مناسب خوشه دهی دارند.

او افزود: با توجه به کم آبی خشکسالی در ۱۸۰ هزار هکتار شالیزار‌های استان آبیاری تناوبی انجام شد که نقش مهمی در کاهش مصرف آب داشت.

بهادری گفت: سطح زیرکشت نشای مکانیزه نیز امسال در مقایسه با پارسال با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۳۳ هزار هکتار رسید که با توجه به افزایش برداشت محصول در این روش پیش بینی افزایش ۵ درصدی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.