سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان تسهیلات داده شده برای ازدواج جوانان در سال ۹۹

نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی گفت: از سال ۹۵ تا ۹۸ تسهیلات وام ازدواج از ۳ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدیان نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۳۲ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری در آذربایجان شرقی تسهیلات ازدواج را ارائه می‌دهندکه در سال ۹۹، از ۴۹۰۹۸ فقره ثبت‌نام، ۴۳۵۰۰ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند و بقیه افراد نیز به دلیل ناقص بودن مدارک در صف باقی مانده‌اند؛ درواقع ۸۹ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان تسهیلات خود را گرفته‌اند.

او افزود: با توجه به افزایش میزان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۷۰ میلیون تومان، شرایطی را نیز برای زوجه‌های تا ۲۳ سال و زوج‌های تا ۲۵ سال در نظر گرفتیم تا این عزیزان تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند که در این مورد نیز برای ایثارگران این مبلغ ۲ برابر خواهد بود.

اوخاطرنشان کرد: در بحث ضامن حاطب که مصوبه مجلس در تسهیلات هفتاد میلیون تومان با مدت‌زمان بازپرداخت ده‌ساله وجود یک ضامن و در تسهیلات ایثارگران که مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است حضور دو ضامن ضروری است.

نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: تا روز ۱۶ تیر سال جاری ۳۸۸۴۲ نفر برای اخذ تسهیلات ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۲۰۴۸۴ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

محمدیان ادامه داد: در خصوص ضمانت یارانه دریافتی خانواده‌ها برای تسهیلات این شرایط لحاظ می‌شود که یارانه فرد تسهیلات گیرنده و خانواده‌ی او توانایی تامین اقساط وام را داشته باشد

او در خصوص میزان اقساط تسهیلات ازدواج نیز گفت: مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی ماهانه ۵۸۴ هزار تومان، تسهیلات یکصد میلیون تومانی ماهانه ۸۳۴ هزار تومان، تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی ماهانه یک میلیون و ۶۷ هزار تومان و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نیز ماهانه یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان است.

او با بیان این‌که بانک‌های ملی ملت و صادرات بیشتری متقاضی و پرداختی تسهیلات ازدواج در سال نود و نه را به خود اختصاص داده‌اند گفت: هر شخصی که بعد از سال هشتاد و هشت ثبت‌نام کرده و موفق به اخذ وام نشده و یا سابقه اخذ وام ندارد می‌تواند تسهیلات ازدواج را بگیرد.

نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای با ازدواج‌های صوری و ساختگی متقاضی اخذ تسهیلات می‌شوند و بانک‌ها نیز نمی‌توانند موضع مانع این موضوع شوند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: توصیه ما به خانواده‌ها و زوج‌های جوان این است که قبل‌از انتخاب بانک برای دریافت تسهیلات با افرادی که معتمد هستند و یا با افرادی که قصد ضمانت تسهیلات زوج‌ها را دارند مشورت کرده و سپس بانک موردنظر خود را انتخاب کنند.

او در پایان سخنان خود گفت از همه خانواده‌ها می‌خواهیم هنگام ثبت‌نام برای اخذ تسهیلات وام ازدواج تنها از لینک مستقیم بانک مرکزی استفاده کنند و از مراجعه به سایت‌های که با نیت خریدوفروش وام راه‌اندازی شده و اکثراً نیز کلاهبرداری صورت می‌گیرد؛ خودداری کنند.

هفت روز هفته ازدواج که از روز بیست و یکم تیرماه آغاز می‌شود به این ترتیب که روز نخست ازدواج بهنگام آگاهانه ترویج زندگی ساده، روز دوم نقش مشاوره‌های قبل‌از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار جوانان، روز سوم ترغیب و تسهیل در ازدواج با مشارکت خیرین سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه ازدواج، روز چهارم توانمندسازی جوانان و تربیت مهارت‌های مدیریت خانواده، روز پنجم ازدواج و ترویج فرزندآوری و تربیت مهارت‌های فرزند پروری، روز ششم عفاف و حجاب و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و روز آخر سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی به جوانان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.