سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی دمشق از نقش مسکو و پکن در انتقال کمک های بشردوستانه به سوریه

سفیر سوریه در سازمان ملل از تلاش روسیه و چین در جهت تسهیل سازوکار انتقال کمک های بشردوستانه به این کشور قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از تلاش‌های روسیه و چین در مذاکرات پیش از صدور قطعنامه تمدید سازوکار انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه و در داخل آن قدردانی کرد.

بسام صباغ اعلام کرد: این مذاکرات به نفع ملت سوریه است بر عکس تلاش‌های کشور‌های غربی که بر خدمت به برنامه‌های ویژه خودشان متمرکز است.

نماینده سوریه افزود: «بدون تردید دو هیئت دائم روسیه و چین و هیئت‌های دیگر در طول مذاکرات تلاش کردند تا بر جنبه‌های مهم که در خدمت بهبود هدف انسانی و رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در داخل سوریه باشد و نیز لغو تدابیر اجباری یکطرفه، متمرکز شوند. کشور‌های غربی تلاشهایشان را فقط به تمدید این سازوکار که در خدمت برنامه‌های آنهاست متمرکز کردند.»

شورای امنیت سازمان ملل جمعه به اتفاق آرا قطعنامه ۲۵۸۵ ،که توسط روسیه،آمریکا، ایرلند و نروژ درباره تمدید کمک‌رسانی به سوریه از طریق مرزها تهیه شده بود، تصویب کرد.طبق اعلام روسیه تحویل کمک‌ها از طریق گذرگاه باب الهوی برای مدت ۶ ماه تمدید شد و این ماموریت، شش ماه دیگر قابل تمدید است. 

سوریه طی هشت سال درگیر جنگ با تروریست بوده، که نتیجه آن شش میلیون آواره و پنج میلیون پناهنده بوده است. بیش از ۱۳ میلیون سوری که تقریبا نیمی از آن‌ها کودکان هستند به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.