سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناخت هویت ایرانیان در گرو چیست؟

تهیه دانشنامه دفاع مقدس یکی از ظرفیت های کارآمد برای انتقال وترویج فرهنگ دفاع مقدس است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در هشتمین نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دفاع مقدس هویت ملت ایران است و امروز اگر بخواهیم این جمله پرمفهوم را بهتر تبیین کنیم باید نقش کلیه افراد و مجموعه ها را در این مقطع ارزشمند به خوبی بیان کنیم که دانشنامه دفاع مقدس این مهم را انجام می دهد.

سرهنگ کریمی افزود: تهیه دانشنامه دفاع مقدس یکی از ظرفیت های کارآمد برای انتقال وترویج فرهنگ دفاع مقدس است که با رویکردی علمی و کاملا تخصصی به کلیه مسائل و ابعاد مرتبط با دفاع مقدس می پردازد.

او ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ماموریت ها و وظایف مهم است که باید در ابعاد مختلف محقق شود و لذا وظیفه داریم همه ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی را در این راستا به کارگیری کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از الزامات مهم پیشرفت یک جامعه و رسیدن به سربلندی در همه ابعاد ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است و نسل آینده ما نیازمند این فرهنگ ارزشمند است که دانشنامه دفاع مقدس این فرهنگ را منتقل خواهد کرد.

سرهنگ کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی پاسدار فرهنگ و نقش استان در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی است و دانشنامه بهترین روش برای جلوگیری از تحریف و عدم فراموشی دفاع مقدس است.

او افزود: دانشنامه استانی دفاع مقدس سند افتخار مردم استان است و پیشرفت قابل توجه این مجموعه نشان از اهمیت تهیه آن برای مسئولین و همه افراد دخیل دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل در سطح استان نهایی شده و همچنین بیش از ۱۷۲ مقاله نیز در این راستا تهیه شده که کار جمع آوری، شناسایی و تهیه مقالات نیز با قوت ادامه دار خواهد بود.

کریمی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفته استفاده از ظرفیت دانشجویان و بسیجیان است که اولین کارگاه دانشجویی نیز برگزار شد و سعی داریم از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم.

او با بیان اینکه خوشبختانه آمادگی فرماندهان نواحی سپاه در سطح شهرستان های استان قابل تقدیر است و نشان از اهمیت مسئله برای آنها دارد گفت: نیاز است کمیته ها و کارگروه های تخصصی نیز در شهرستان ها با هدایت فرماندهان سپاه و مسئولین دیگر تشکیل شوند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.