سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید امام جمعه کرمان بر استفاده از فرصت‌ها برای خدمت بیشتر به مردم

امام جمعه کرمان در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان بر استفاده از فرصت‌های گذرای پیش رو برای خدمت هر چه بیشتر به مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با وی، بر استفاده از فرصت‌های گذرای پیش رو برای خدمت هر چه بیشتر به مردم، تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم در انتخابات بسیار خوب بود و مردم به دولتی رای دادند که همه ظرفیت و شایستگی‌های کشور را به کار گیرد.

او  بر استفاده از فرصت‌های گذرای پیش رو برای خدمت هر چه بیشتر به مردم تاکید کرد.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌ها در برابر دولت جدید تصریح کرد: دولت آینده باید چالش‌ها را به فرصت تبدیل و از این شرایط دشوار گذر کند.

حجت الا سلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به در پیش بودن جلسات رای اعتماد به کابینه دولت جدید بیان داشت: شاخص‌های دانش، انگیره، برنامه، نقشه راه و مخلص بودن از ویژگی‌های مهمی است که باید نمایندگان به آن توجه ویژه کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به تشکیل شورای راهبردی (متشکل از نمایندگان مجلس و مسئولان) گفت: شورای ناظر بر عملکرد این شورا در شهرستان‌ها نیز بزودی تشکیل می‌شود.

او در بخشی دیگر از سخنانش توجه بیشتر به بودجه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه را خواستار شد.

علی زینی وند استاندار کرمان هم در دیدار مجمع نمایندگان مجلس با نماینده ولی فقیه در استان، از جذب ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات آب خبر داد و با تاکید بر مکفی بودن آب خلیج فارس در صنایع، گفت: پیگیری‌های لازم برای آزاد سازی چاه‌های آب شهربابک انجام می‌شود.

او به تعهد ایجاد شغل برای ۵۲ هزار نفر در سال جدید اشاره کرد و افزود: این امر به کمک نمایندگان محقق می‌شود.

 استاندار کرمان به موضوع ایجاد پارک علم و فناوری استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی متن پیشنهادی تهیه و امضا شد و مبتنی بر آن پارک علم و فناوری استان کرمان ایجاد می‌شود و پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (هایتک) نیز به فعالیت خود زیر نظر دانشگاه ادامه می‌دهد.

 پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر مشخص شدن اولویت‌های استان به کمک استاندار، برای ارائه به دولت آینده، این امر را برای رفع موانع پیشرفت، و توسعه هر چه بیشتر استان ضروری دانست.

او به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور جدید نیز اشاره کرد و گفت: این دوره حساس‌ترین دوره فعالیت اعضای مجمع نمایندگان به واسطه انتخاب وزرا و رای اعتماد به کابینه پیشنهادی است.

 پورابراهیمی به استاندار پیشنهاد داد: اولویت‌های استان را به تفکیک بخش رصد کند و در اختیار مجمع نمایندگان قرار دهد تا به کمک وزرای جدید موانع سد راه پیشرفت استان برطرف شود.

او اختصاص اعتبارات جدید برای راه‌های استان را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای توسعه برخی راه‌های استان از جمله در محور‌های زرند، بافت، بم هزینه می‌شود.

 حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم اختصاص صد میلیارد تومان برای حل مشکلات آب را یادآور شد و گفت: طرح راه‌های روستایی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان نیز افتتاح کارخانه فولاد زرند را یکی از ظرفیت‌های منطقه برشمرد و تاکید کرد: فعالیت‌ها و پیگیری‌های دلسوزانه نماینده ولی فقیه در استان مایه دلگرمی نمایندگان است.

اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی ستاد راهبردی را یکی از اقدامات مثبت برشمرد و همدلی و همراهی بین مسؤلان و تداوم این همدلی‌ها را لازمه رفع مشکلات دانست.

شکراللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی استان هم از اختصاص ۸۰ درصدی اعتبارات حوزه‌های مختلف خبر داد و رفع موانع و محرومیت زدایی از استان با توجه به ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی را از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم اعلام کرد.

محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه، در مجلس هم به نقش موثر شورای راهبردی نمایندگان مجلس و مسئولان اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی که در استان تشکیل شده، می‌تواند در حل مشکلات و خدمت رسانی به مردم موثر باشد.

او مشکل کمبود آب آشامیدنی به ویژه در مناطق کوهستانی را از مهمترین مشکلات موجود اعلام و بر حل آن تاکید کرد.

رضا حسینی نماینده مردم شهربابک  نیز به مشکلات آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: قرار بوده شرکت‌های فولاد بعد از رسیدن آب خلیج فارس به شهربابک چاه‌ها را آزاد کنند که تاکنون این امر محقق نشده است.

او افزود: ویلا‌های لاکچری و استخر‌های سرچشمه از آب شهربابک استفاده می‌کنند و باید این آب تعیین تکلیف شود و به رفسنجان و کرمان منتقل نشود.

رئیس حوزه علمیه استان کرمان، مهمان این نشست هم اعلام کرد: از ۳۰ مدرسه علمیه در استان، ساختمان ۲۰ مدرسه فرسوده و نامناسب هستند که باید نوسازی و تجهیز شوند.

 در این دیدار استاندار کرمان از مجتبی بحرینی ورزشکار سیرجانی پرورش اندام، که اخیراً در مسابقات اسپانیا قهرمان جهان شده بود، تجلیل کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.