حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: رای نمایندگان مجلس در تایید فردی مخلص برای وزارت بسیار مهم است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان عصر ۱۷ تیر در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس و استاندار کرمان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی از استاندار کرمان  تشکر کرد و گفت: هم مردم استان بیشتر از ۶۰ درصد در انتخابات مشارکت کردند و هم بیش از ۸۰ درصد به رییس جمهور منتخب رای دادند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه فرصت‌ها و چالش‌هایی در برابر دولت جدید وجود دارد تصریح کرد: دولت آینده باید چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند و از این شرایط دشوار گذر کند.

او به در پیش بودن جلسات رای اعتماد به کابینه دولت جدید اشاره کرد و شاخص‌های دانش، انگیره، برنامه و نقشه راه و مخلص بودن را از ویژگی‌های مهمی بر شمرد که باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه جایگاه مجلس در زمینه‌های مختلف بسیار رفیع است تصریح کرد: رای نمایندگان بسیار مهم است.گزینه‌های وزارت باید دارای دانش لازم، انگیزه لازم و دارا بودن نقشه راه و برنامه باشد و بتواند از ابزار مختلف برای اجرای برنامه استفاده کند و به معنای واقعی، مخلص باشد.

او با اشاره به کوتاه و گذرا بودن دوران مسئولیت تصریح کرد: باید خداوند را در همه لحظات ناظر بر اعمال و کار‌ها دانست و با این دیدگاه عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مشارکت مردم در انتخابات را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: مردم به دولتی رای دادند که همه ظرفیت و شایستگی‌های کشور را به کار گیرد.

او تصریح کرد: در دولت آینده باید از همه سلایق بر اساس توانمندی‌ها و پشت سر رهبری استفاده شود.

امام جمعه کرمان به این نکته هم اشاره داشت که جایگاه ما در جبهه مقاومت بسیار مهم است و مشارکت مردم در انتخابات اخیر آن را تقویت کرد.

پیش بینی ایجاد ۵۲ هزار فرصت شغلی برای استان

علی زینی وند استاندارکرمان گفت:در چندماه اخیر، سرفصل‌های بودجه ریزی استان با هدف توازن بخشی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام و بر همین اساس، بودجه استان تنظیم شده است.

استاندار کرمان افزود: در ماه‌های اخیر با همکاری نمایندگان و وزرا و برگزاری جلسات مختلف، شاخص‌های بودجه استان با هدف توسعه متوازت استان ارتقا یافته است.

زینی وند تاکید کرد: در توزیع اعتبارات استان کرمان، هیچ توزیع نامتوازنی را امضاء نمی‌کنم.

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه بحث آب، بسیارمهم و حساس است اظهارکرد: اتفاقات خوبی در حوزه تامین آب پایدار در حال انجام است از جمله در خصوص تامین آب شهر کرمان با همراهی  زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس و سایر نمایندگان ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

 زینی وند در مجموع از پیش بینی ۵۲ هزار فرصت شغلی برای استان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد فرصت‌های شغلی به اعتبار دولتی نیاز ندارند.

استاندارکرمان به موضوع ایجاد پارک علم و فناوری استان کرمان اشاره کرد و گفت: با همکاری نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی متن پیشنهادی تهیه و امضا شد و مبتنی بر آن پارک علم و فناوری استان کرمان ایجاد می‌شود و پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (هایتک) نیز به فعالیت خود زیر نظر دانشگاه ادامه می‌دهد.

زینی وند همچنین از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آینده و تعیین تکلیف موضوع پارک استان خبر داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار