سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صمت در اصفهان:

اصفهان، فعالترین استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط کشور است

معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اصفهان با بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی به عنوان فعالترین استان در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی رسولیان معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در حاشیه افتتاح تصفیه خانه سجزی اصفهان  گفت: توجه به ۲ حوزه تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی برای حفظ سلامت مردم و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ادامه داد: تامین آب مورد نیاز صنایع استان اصفهان، موضوع مهمتری است که در دستور کار جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: امروز طرح‌های مهمی در زمینه تامین آب پایدار در استان به بهره برداری رسید که برای آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

او اضافه کرد: رویکرد جدی و جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تامین آب صنایع، توجه به احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب و انتقال آب پساب است.

رسولیان خاطرنشان کرد: امروز ۲ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اصفهان افتتاح شد که یکی از آن‌ها در شهرک صنعتی جی با ۲۵ میلیارد تومان احداث شده که سرمایه گذاری روز آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: روزانه ۲ هزار مترمکعب پساب در این تصفیه خانه تصفیه می‌شود که به فضای سبز شهرک‌های صنعتی برمی گردد.

به گفته او مدول تصفیه خانه شهرک صنعتی سجزی هم امروز با پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه بصورت شبانه روزی ۲ هزار مترمکعب پساب را تصفیه می‌کند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تامین به موقع آب برای صنایع استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و  امسال  بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در زیر ساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی اصفهان سرمایه گذاری شده است.

۲ طرح تصفیه خانه امروز پنجشنبه در شهرک‌های صنعتی جی و سجزی در شهرستان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جی و تصفیه خانه شهرک صنعتی سجزی است.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جی با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در روز با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی جی افتتاح شد.

این طرح به‌عنوان اولین طرح در شهرک‌های صنعتی کشور است که به روش "ام بی آر" (یکی از روش‌های فیلتراسیون) انجام شده است.

با بهره برداری از این تصفیه خانه که در مدت ۱۸ ماه احداث شده است ۲ هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی جی اضافه می‌شود و ظرفیت این تصفیه خانه به چهار هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی سجزی با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

در این تصفیه خانه از روش یو‌ای وی آر و هوادهی گسترده استفاده شده که نوعی لجن فعال است.

این تصفیه خانه با دبی ۲۰۰ مترمکعب در روز در حد استاندارد‌های بین المللی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز به منظور افتتاح شماری از طرح‌های عمرانی و خدماتی و بازدید از شهرک‌های صنعتی به استان اصفهان سفر کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.