سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوهپایه زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضریب اشغال بیمارستان های روان پزشکی در دوران کرونا افت نداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از افزایش ضریب اشغال بیمارستان های روان پزشکی در دوران کرونا خبر داد.

 جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان مراجعات افراد جامعه ناشی از اختلالات روان پزشکی، روان شناسی و روان شناختی به بیمارستان های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه با شیوع و شدت  ویروس کرونا در جامعه و پیک های پی در پی حدود بالای ۲۵ درصد از افراد جامعه درگیر اختلالات روان شناختی شدند که البته اغلب این اختلالات روان شناختی ناشی از قرنطینه های پیاپی خانگی نشات می گیرد و در حالت های خفیف تا شدید خود را نشان می دهد.

کوهپایه زاده در ادامه این بیماری را یکی از شایع ترین درگیری های سالانه جامعه دانست و خبرداد: این بیماری سالانه بسیاری از افراد جامعه را درگیرمی کند، اما این در حالی است که پس از شدت گیری کرونا این درگیری در جامعه بیشتر شده و به نوعی بیمارستان ها به نسبت سال های گذشته شلوغ تر شده است، بنابراین می توان گفت همین بیماری می تواند باعث بروز بسیاری از بیماری های روان شناسی شود. لاجرم این بیماری در کشور فراوان است و فراوانی اختلالات روانی را می توان یکی از درگیری حال حاضر جامعه دانست.

افزایش روزانه آمار مبتلایان به اختلالات روانی 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: ضریب اشغالی بیمارستان های روان پزشکی نسبت به بیماری‌های دیگر  از جمله کرونا افت آن چنانی تا به امروز نداشته است و متاسفانه آمار افراد درگیر اختلال روانی روزانه بالا می رود.

او در پاسخ به اینکه اختلالات روان شناختی ناشی از چه اتفاقاتی است اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اختلالات روانی که برای آحاد جامعه به وجود می آید ناشی از در خانه ماندن های طولانی مدت است و همین امر منجر به فشار روانی در برخی از افراد علی الخصوص کادر درمان شده است.

کوهپایه زاده بیان کرد: وجود این ویروس در کشور برای تمامی انسان ها یک به هم ریختگی روانی ایجاد کرده است و تنها راه جلوگیری از آن پیشگیری است، لذا به افراد جامعه توصیه می شود در بروز مشکلات و فشارهای روانی ذهن خود را آزاد کرده و در زمان دیگر به رفع مشکل و موضوع به وجود آمده بپردازند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.