سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر‌های شهرستان‌های کرمانشاه از پیشرفت ۹۰ درصدی مجتمع هنری تا تایید انتخابات

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : مجتمع فرهنگی هنری آیت‌الله خامنه‌ای در این شهرستان از بهترین و بزرگترین طرح‌های دولت تدبیر و امید با ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : مجتمع فرهنگی هنری آیت‌الله خامنه‌ای در این شهرستان از بهترین و بزرگترین طرح‌های دولت با ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا است که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعد از اتمام بخش قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او گفت : این شهرستان قابلیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارد که در سایه وجود نداشتن امکانات لازم زمینه بالفعل شدن و بهره برداری از این استعداد‌ها فراهم نشده است.

او افزود: وقوع زلزله اعتبارات و حداکثر توان دولت را به سمت بازسازی مناطق آسیب دیده برد، ولی طرح‌های عمرانی مغفول نمانده و این مجتمع تاکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب افزود: مردم شهرستان در جریان زلزله ۷.۳ریشتری آبان سال ۹۶متحمل خسارات زیادی شدند و دولت حجم سنگینی از اعتبارات اختصاص دادند تا ۳۶ هزار واحد مسکونی احداث شود.

فرزادی پور ادامه داد: مکان‌های اداری از جمله مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه‌ای نیاز به توجه دارد که ضرورتش برای توانمندسازی مردم از نظر فرهنگی و هنری الزامی است و امید است این سفر نتیجه‌بخش باشد و ما بتوانیم تا پایان سال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم هرچند انتظار و توقع ما این است که در حداقل زمان این پروژه به بهره‌برداری برسد

تأیید قطعی انتخابات شورای شهر هرسین

فرماندار هرسین، از تأیید قطعی انتخابات شورای این شهر خبر داد و گفت: در انتخابات ضمن شفاف‌سازی عمیق، با جدیت از آرای مردم صیانت کردیم.

عبادالله کنجوری گفت: در بحث انتخابات هدف اصلی ما زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخاباتی سالم و به‌ویژه صیانت از آرای مردم براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بود.

او ادامه داد: مردم حضوری بسیار چشم‌گیر و حداکثری در انتخابات داشتند و بر خود لازم و واجب می‌دانم مجددا از حضور پرشور آنان از صمیم قلب قدردانی کنیم، چون مردم هرسین واقعا شایسته بهترین‌ها هستند.

فرماندار هرسین افزود: از لحظه اعلام روز شمار انتخابات تمام مراحل براساس مر قانون طی شد و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که نهایت همکاری را با ما داشتند تقدیر می‌کنم و لازم بذکر است که وی از همان لحظات اولیه انتخابات مسائل مربوط به امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای کارزار انتخابات را به‌صورت دغدغه‌مند پیگیری می‌کردند.

او افزود: در ۴۴ شعبه اخذ رأی شهر هرسین و برای کسب جایگاه شورای شهر ۲۴ نفر به رقابت پرداختند و ۵ نفر با رأی مستقیم مردم حماسه‌ساز هرسین انتخاب شدند و در شهر بیستون به‌دلیل انصراف سه نفر از کاندیدا‌ها و به حدنصاب نرسیدن تعداد قانونی برای برگزاری انتخابات، انتخابات شورای شهر در بیستون لغو شد.

کنجوریان ادامه داد: از کسانی که در ایام بازشماری آرا با شایعه‌پراکنی و قضاوت ناعادلانه سعی در تشویش اذهان عمومی داشتند به‌شدت گله مندم و جهت استحضار مردم بزرگوار هرسین لازم است اعلام کنیم کسانی که در صندوق شماره ۱۹ با تخلف زمینه این شایعه پراکنی را فراهم آوردند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: در صندوق شماره ۱۹ حساسیت‌هایی وجود داشت و براساس اعتراض تعدادی از کاندیداها، این صندوق با حضور هیأت‌های نظارت و اجرایی بازشماری و برای شفافیت هر چه بیشتر باز شماری آرا با حضور کاندیدا‌های معترض و غیرمعترض و حتی رسانه‌ها انجام شد.

کنجوریان گفت: پس از بازشماری صندوق مذکور و سایر صندوق‌های شهری، آرای مازاد این صندوق (شماره۱۹) باطل و تعدادی نیز اصلاح شدند و از‌طرفی متاسفانه عده‌ای با قضاوت‌های ناعادلانه به‌دنبال زمینه‌سازی برای باطل کردن انتخابات بودند، ولی با توجه به اینکه شرایط قانونی برای باطل کردن انتخابات در شهرستان فراهم نبود خوشبختانه انتخابات توسط هیأت نظارت تایید قطعی شد و مردم با حضور چشمگیر خود مجدد پیروز میدان شدند.

او افزود: از اعضای جدید شورای شهر می‌خواهم با برنامه وارد عرصه خدمت شوند و از به حاشیه کشیدن شورا خودداری کنند و هدف فقط خدمت به مردم باشد و با یک‌سری اصول از پیش، پیش‌بینی شده و با نهایت همدلی خدمتگذار صدیق مردم باشند.

اختصاص اعتبار برای روکش آسفالت و بهسازی محور ترانزیتی تازه آباد به شیخ صله

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثلاث باباجانی گفت: برای روکش آسفالت و بهسازی محور ترانزیتی تازه آباد به شیخ صله در حوزه استحفاظی این شهرستان ۶۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

حسن سهرابی افزود: عملیات اجرایی بهسازی محور تازه آباد به شیخ صله به طول ۱۰ کیلومتر و در ۲ لایه رگلاژی سه سانتی‌متری و یک لایه پنج سانتی‌متری انجام خواهد شد.

او ادامه داد: طول مسیر تازه آباد به شیخ صله ۴۳ کیلومتر است که با توجه به ضرورت اجرای پروژه، بهسازی ۱۰ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثلاث باباجانی افزود: این پروژه مقرر بود در پارسال اجرایی شود، اما بدلیل شرکت نکردن پیمانکار وارد فاز اجرایی نشد و با پیمان سپاری مجدد، عملیات اجرایی پروژه در روز‌های اخیر آغاز شد.

سهرابی گفت: محور تازه آباد به شیخ صله از محور‌های ترانزیتی استان کرمانشاه است و روزانه شاهد تردد بیش از ۲۰۰ کامیون و تریلر در این محور به سمت بازارچه مرزی شیخ صله هستیم.

تولید روزانه به طور متوسط ۴۰ تُن انواع زباله شهری در قصرشیرین

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط ۴۰ تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید و به محل دپو حمل می‌شود.

حشمت رضایی افزود: این میزان زباله شهری توسط چهار دستگاه کامیون سنگین و سبک در چند نوبت به محل دپو حمل می‌شود البته هنوز زیرساخت بازیافت زباله نداریم و شهرداری به صورت سنتی این کار را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: امروز دغدغه‌ای که جوامع با آن رو به رو هستند هوای پاک منابع طبیعی سالم است و جامعه بشری بشدت در حال رشد و توسعه است که رشد صنایع می‌تواند آسیب‌های جدی را برای محیط زیست همراه داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت: توسعه شهر‌ها و کارخانجات و ساخت و ساز‌ها انکار ناپذیر است از این رو باید شرایطی فراهم شود که آسیب‌های کمتری برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه راهکار‌هایی برای حفظ حریم محیط زیست و رعایت دستورالعمل های محیط زیست در نظر گرفته شده است.

او افزود: چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم از جمله خشکسالی بسیار آسیب پذیر است و شاهد تخریب منابع طبیعی و خاک را هستیم که همین دلیل بروز پدیده ریزگردهاست که با کاشت نهال و جنگل‌کاری می‌توان با آن مقابله کرد که البته هزینه‌های زیادی دارد.

رضایی گفت: با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بشدت منابع آبی در حال کاهش است و دبی آب رودخانه‌ها کاهش یافته است از این رو باید کشاورزی را مدیریت کنیم.

او گفت: باید با رعایت نکات زیست محیطی گامی جهت توسعه و تقویت محیط زیست برداریم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.