سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی:

قیمت پایین زعفران به ضرر کشاورزان است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: یکی از موانع عمده تولید زعفران، قیمت پایین آن است و این قیمت برای کشاورز به صرفه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت بسته به نوع زعفران بین ۳ تا ۱۰درصد بوده است و علت آن نیز به کاهش عرضه در بازار بازمی‌گردد و این موضوع به افزایش قیمت انجامیده است. اگر عرضه کنونی تداوم یابد، احتمال افزایش قیمت بیشتر در ماه‌ها و روز‌های آتی هم وجود دارد.

او افزود: با توجه به آمار دریافتی، در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین سال گذشته، رشد صادرات زعفران حدود ۳۰۰درصد افزایش داشت؛ این رقم در اردیبهشت هیچ تغییری نسبت به اردیبهشت سال گذشته نداشته و آمار خرداد ماه نیز هنوز مشخص نشده است.

 رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ادامه داد: یکی از موانع عمده تولید زعفران، قیمت پایین آن است و این قیمت برای کشاورز به صرفه نیست. قیمت بسیاری از محصولات و کالا‌ها و ملزومات کشاورزی بیش از ۱۰برابر افزایش داشته است؛ اما قیمت زعفران هیچ تغییری نداشته است.

او تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم تا برای حمایت از کشاورز، همین الان که ۳ماه تا برداشت فرصت داریم، برای زعفران قیمت مناسب و باپشتوانه‌ای تعیین کند؛ از این طریق کشاورز هم برای تولید زعفران انگیزه خواهد داشت و هم بازار جهانی فضای افزایش قیمت را دارد.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.