سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی قیمت پوشاک در بازار اصفهان

افزایش قیمت پوشاک تابستانه در بازار اصفهان قدرت خرید مردم را کاهش و در پی آن فروشندگان با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

ابراهیم خطابخش رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پوشاک در بازار اصفهان ۲۵ الی ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته‌ که تمام گرانی‌ها از بخش تولید ریشه می‌گیرد، چرا که افزایش قیمت پارچه‌، گرانی  دستمزد‌ و اجاره‌ها بر قیمت‌های تمام شده تاثیر مستقیم دارد.

او افزود: فروشگاه‌ های پوشاک و البسه  به خودی خود قیمت ها را افزایش نداده اند آن‌ها حتی متحمل ضرر و زیان فراوانی  شده اند، صنف پوشاک در بخش تولید و فروشگاه درگیر مشکلات زیادی است و تعداد قابل توجهی از واحد‌های فروش و تولید با سابقه‌های بالا از این شغل کناره‌گیری کرده اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان، بیان کرد: مالیات‌های سنگین تاثیر زیادی بر قیمت ها گذاشته، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و درآمد‌ها کمتر شده به همین دلیل خریدران از افزایش قیمت نسبی ئوشاک ناراضی هستند،  باتوجه به قیمت های تمام شده برای تولیدکنندگان پوشاک موجود در بازار از نظر قیمت خوب و عادلانه است.

او با اشاره به قیمت‌های بالا پوشاک کودکان، خاطر نشان کرد: تولید و فروش پوشاک کودکان مشکلات زیادی به همراه دارد، چرا که اکثر تولیدکنندگان کار جزئی قبول نمی‌کنند و دور ریز پارچه زیاد  است، اما امیدواریم که  تولید قوی‌تر شود، هزینه ها، مالیات و اجاره‌ها کاهش پیدا کند تا مصرف کنندگان توانایی خرید داشته باشند و رونق به بازار پوشاک بازگردد.

 

در چند ماه اخیر قیمت پوشاک در  اصفهان افزایش چشمگیری داشته است و شهروندان اصفهانی در خرید پوشاک تابستانی با مشاهده قیمت‌ها از خرید منصرف می‌شوند، البته مشکل پوشاک در اصفهان یکی و دوتا نیست و علاوه برقیمت‌ها، پارچه‌های نامطلوب در پوشاک نیز به مشکلات افزوده است.

 

انتهای پیام/ص

برچسب ها: پوشاک ، افزایش قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.