نایب رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان گفت: تنها راه جلوگیری و شناسایی پوشاک نامتعارف در داخل بازار استان اصفهان کد گذاری پوشاک است.

رضا باطنی نایب رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: هرساله با فرارسیدن فصل تابستان بزرگترین دغدغه مسئولان اتحادیه پوشاک استان اصفهان مقابله با لباس‌های نامتعارف در بازاربوده چراکه وجود چنین پوشاکی لطمه بسیاری به کارگاه‌های تولید پوشاک استان وارد کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه یکی ازدلایل برخورد نکردن با پوشاک نامتعارف در بازار، نبود بازرسان کافی برای انجام نظارت و همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی در پایتخت است چرا که نظارت بایستی از تهران آغاز و سپس در استان های دیگر مانند اصفهان سرعت بگیرد، البته جدای از این موارد راهکار اصلی اتحادیه پوشاک استان اجرای طرح کد گذاری لباس‌های موجود در بازار است.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان تاکید کرد: این کد گذاری می‌تواند در روند شناسایی پوشاکی که با عرف اجتماعی جامعه کشور ما ناسازگار است کمک بسزایی کند.

باطنی ادامه داد: این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که به تازگی ورود بسیاری از این پوشاک نامتعارف به داخل بازار از سوی برخی کارگاه‌های غیر قانونی خانگی صورت می‌گیرد که برخورد کردن با آن‌ها ورود دیگر سازمان‌های نظارتی را می‌طلبد.

او اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار کارگاه تولیدی پوشاک نامتعارف خانگی در سطح استان اصفهان وجود داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان تاکید کرد: بسیاری از این کارگاه‌های تولید پوشاک نامتعارف خانگی محصول خود را به دلالان می‌فروشند و از طرف دلالان این اجناس با قیمت‌های بی منطقی به دست مشتریان می‌رسد.

باطنی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای طرح کد گذاری، تشخیص لباس‌های قاچاق از لباس‌های تولید داخل است که می‌تواند کمک شایانی به تولیدکنندگان داخلی در حوزه پوشاک کند.

او گفت: اجرایی طرح کد گذاری ابتدا باید از تهران انجام گیرد و بعد با پشتیبانی اصفهان روند انجام آن تسریع شود.

 

انتهای پیام/ص

برچسب ها: پوشاک ، پوشاک قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار